آرشیو پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۵۷۴
اقتصاد
۴

پیشخوان

انتخاب نمایندگان عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز چهارشنبه دو عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی را انتخاب کردند به گزارش ایسنا، محمد حسینی با 122 رای و سید فرید موسوی با 87 رای از مجموع 195 رای اخذ شده به عنوان دو عضو مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی انتخاب شدند.

تسعیر ارز از مالیات معاف شد

براساس تازه ترین بخشنامه سازمان امور مالیاتی، اخذ مالیات تسعیر ارز از صادرکنندگان متوقف شد. به گزارش مهر، بعد از چانه زنی های فراوان فعالان اقتصادی و صادرکنندگان با دولت بر سر توقف اخذ مالیات از تسعیر ارز صادرکنندگان، سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای موافقت دولت با توقف اخذ مالیات از تسعیر ارز حاصل از صادرات را اعلام کرد. محمد لاهوتی در گفت وگو با مهر گفت: براساس تاکید معاون اول رییس جمهور و اعتقادی که وی به توسعه صادرات غیرنفتی و حمایت از صادرکنندگان دارد، بررسی این موضوع در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت که در نهایت پس از پیگیری های فراوان صادرکنندگان و جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی، بخشنامه توقف اخذ مالیاتی از تسعیر ارز حاصل از صادرات ابلاغ شده است.

نشست بانک مرکزی ایران، خزانه داری امریکا و بانک های بین المللی به تعویق افتاد

دولت انگلیس اعلام کرد: نشست بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری امریکا و بانک های خارجی که قرار بود در لندن برگزار شود به تعویق افتاد. به گزارش فارس به نقل از سی ان بی سی، قرار بود عصر روز گذشته نشست چند جانبه ای بین بانک مرکزی ایران، وزارت خزانه داری امریکا و بانک های خارجی در لندن برگزار شود. دولت انگلیس ساعاتی پیش از به تعویق افتادن این نشست خبر داد اما دلیل آن را اعلام نکرد و گفت مجددا برای برگزاری این نشست برنامه ریزی خواهد شد. بانک های اروپایی از زمان لغو تحریم های بانکی از ورود به ایران خودداری می کنند و به نظر می رسد تا محقق نشدن تضمینی محکم که اگر به ایران بیایند جریمه نخواهند شد، برای ورود به ایران رغبتی نشان نخواهند داد.