آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معلوم نیست به ریو بروم

وزیر ورزش: ورزش همگانی 21 درصد افزایش پیدا کرده است

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه اولین نشست شورای ورزش همگانی گفت: فعلاهیچ تصمیمی برای حضور در بازی های المپیک ریو همراه کاروان اعزامی ندارم.

محمود گودرزی در جمع خبرنگاران، در رابطه با اولین نشست شورای ورزش همگانی گفت: در این نشست کلیه نمایندگان، نهادها و ارگان های ورزش همگانی که در حقیقت سیاستگذاران و برنامه ریزان ورزش همگانی هستند از جمله وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت کشور، نمایندگان نیروهای مسلح و بخش های مختلف حضور داشتند و رویکرد یک ساله خود را در رابطه با ورزش همگانی ارائه دادند و در مجموع تعامل سازنده و خوبی بین آنها در این نشست انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال 94 یک افزایش 10/5 درصد در ورزش همگانی داشتیم و براساس آمار دقیق این آمار به 21 درصد افزایش پیدا کرده است جای بسیار خوشحالی است. البته این آمار در استان های مختلف متفاوت است و استان تهران با 27/5 درصد بالاترین آمار را در توسعه ورزش همگانی و قم با یازده درصد پایین ترین آمار را به خود اختصاص داده اند. امیدوارم که با تلاش مدیران و نهادهای اجرایی و دستگاه های ضعیف در استان های مختلف بیشتر کار شود و در استان های قوی تری همچون تهران تقویت شود. البته در این زمینه رسانه ها می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ورزش تاثیر زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت جسمی - روانی افراد جامعه دارد و ورزش می تواند جامعه را از مشکلاتی که امروز آن را تهدید می کند، دور کند.

گودرزی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا به همراه کاروان اعزامی به المپیک ریو خواهید رفت یا خیر؟ افزود: با توجه به اینکه روز چهارشنبه مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیکی ها و پارالمپیکی ها با حضور رئیس جمهور برگزار می شود من معتقدم که تا به امروز دولت در حد توان خود پشتیبان کاروان اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک بوده است و آنچه که در توان داشته است چه مادی و چه معنوی سعی کرده است کاروان اعزامی به بازی های المپیکی و پارالمپیکی را حمایت کند. من امیدوارم که ورزشکاران ما با حضور موفق در این رویداد بزرگ باعث نشاط و شادمانی جامعه شوند. ضمن اینکه حضور من در بازی های المپیک ریو هنوز مشخص نیست و تصمیمی در این زمینه نگرفته ام.