آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

مربیان المپیکی ها در خانه، مسئول کمیته آموزش در ریو!

وجود نام مسئول کمیته آموزش فدراسیون در میان همراهان اعزامی دوومیدانی به المپیک باعث تعجب شده است و این در حالی است که برخی از مربیان ورزشکاران المپیک جایی در این لیست ندارند.

تیم ملی دوومیدانی ایران در المپیک 2016 ریو 10 سهمیه را کسب کرده است؛ تعداد سهمیه ای که در دوره قبل هم به دست آمده بود.کمیته برگزاری بازی های المپیک به اندازه 50 درصد ورزشکاران ایران که کسب سهمیه کرده اند کارت همراه را به کاروان ایران اختصاص داده که کمیته ملی المپیک هم از این تعداد 5 کارت همراه را به دوومیدانی داده است.مجید کیهانی رئیس فدراسیون، نعیما خواجوی مسئول کمیته آموزش، حامد احمدپور مربی رضا قاسمی، احمد رمضان زاده مربی حسن تفتیان و کیم بوخونسف مربی احسان حدادی همراهان دوومیدانی کاران ایران در این رقابت ها هستند.

سه مربی که همراه تیم به این رقابت ها اعزام می شوند به همراه رئیس فدراسیون جزو نفراتی هستند که حضورشان در المپیک قابل قبول است اما حضور نعیما خواجوی به عنوان مسئول کمیته آموزش فدراسیون عجیب به نظر می رسد. مشخص نیست یک مسئول آموزش چگونه می تواند در المپیک به تیم ملی کمک کند. هرچند خواجوی همیشه از پیشینه خود در دوومیدانی می گوید اما هیچ کس اطلاع زیادی از مربی گری حرفه ای او در این رشته ندارد.

این درحالی است که به دلیل اعزام نشدن مربی برخی از دوومیدانی کاران به مانند محمد ارزنده، کاوه موسوی، پژمان قلعه نویی و... فدراسیون می توانست یک مربی با سابقه را برای کمک به دیگر دوومیدانی کاران اعزام کند.

در این مدت که خواجوی در فدراسیون دوومیدانی حضور دارد فراتر از یک مسئول کمیته آموزش ظاهر شده و به نظر می رسد او در وضعیت مدیریتی فعلی دوومیدانی می تواند مردی برای تمام امور فدراسیون باشد.