آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مجلس: سفر ایرانیان به ترکیه باید ممنوع شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ترکیه در لیست سیاه گردشگری قرار گرفته است زیرا امنیت را به عنوان یکی از مولفه های اصلی سفر ندارد از سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه خواست سفر ایرانی ها به ترکیه را محدود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمداسماعیل سعیدی با اشاره به ضرورت ممانعت از سفر گردشگران ایرانی به کشور ترکیه تا زمان ایجاد امنیت کامل در این کشور، اظهار داشت: تمام کشورها به جان اتباع و شهروندان خود حتی اگر در کشوری دیگر باشند بسیار اهمیت می دهند، از این رو تا زمانی که از وضعیت امن و بی خطر ترکیه اطمینان حاصل نشده نباید اجازه ورود گردشگران ایرانی را به این کشور داد و با تبلیغات کذایی و کاهش قیمت ها توسط آژانس های مسافرتی و تشویق مردم به رفتن به این کشور که جان آنها را به خطر می اندازد برخورد کرد. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دستگاه های دیپلماسی وزارت خارجه باید از توان مدیریت خود برای «محدود کردن» سفرهای توریستی به کشور ترکیه استفاده کنند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر گردشگری ایران تقویت شود می توان از تحولات پیش آمده در منطقه بهره برد، البته به یقین هیچ کس از وجود شرایط ناآرام، جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه راضی نیست، اما سیاست درست این است که بتوان از اتفاق های منطقه به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های گردشگری داخلی بهره برد و با توجه به همجواری ایران و ترکیه، سیل عظیمی از گردشگران این کشور را از آن خود کرد.

سعیدی با بیان اینکه ترکیه با وجود آنکه درآمد اصلی خود را از راه گردشگری به دست می آورد اما در لیست سیاه گردشگری قرار گرفته است زیرا که امنیت یکی از مولفه های اصلی برای انتخاب مقصد سفر است.