آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

استاندار خوزستان: عراق باید موانع تردد و صدور روادید در مرزها را برطرف کند

استاندار خوزستان با اشاره به روابط خوب و نزدیک دو کشور ایران و عراق گفت: در حال حاضر زمان صدور روادید برای تجار ایرانی در مرز ایران و عراق زیاد است که باید کاهش یابد.

غلامرضا شریعتی در دیدار با ابراهیم صالح محمد سرکنسول عراق در خوزستان افزود: برای تسهیل در امر تجارت دو کشور طرف عراقی باید موانع تردد و صدور روادید در مرزها را برطرف کند تا رفت و آمد تجار ایرانی با مشکل مواجه نشود.

وی ادامه داد: با توجه به همجواری استان های بصره و میسان با خوزستان انتظار داریم رایزن تجاری عراق در خوزستان معرفی شود تا مبادلات مرزی و تجاری بین این استان ها تسهیل یابد.

استاندار خوزستان به موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مسئله اربعین یک موضوع بین المللی است که باعث ارتقای جایگاه شیعیان در جهان شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع انتظار می رود با برنامه ریزی صحیح و از پیش تعیین شده به گونه ای در خدمات رسانی به زائران عمل شود که از نظر کمی و کیفی کارها منظم تر پیش برود.

شریعتی در خصوص صدور روادید تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دلال بازی در صدور روادید گسترش یابد و انتظار می رود به صورت جدی با این مسئله برخورد شود تا از این سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری شود.

استاندار خوزستان در زمینه هزینه های درمانی بیماران عراقی در خوزستان هم گفت: ما برای دریافت هزینه های درمانی تعرفه داخلی داریم که از متوسط تعرفه های جهانی پایین تر است.

وی ادامه داد: در این راستا مجوزهایی گرفته شده که برای درمان بیماران خارجی هزینه ها دو برابر تعرفه تعیین شده دریافت شود اما در صورت دریافت بیش از این مبلغ قانونی تعرفه، باید برخورد قانونی صورت گیرد و البته تعرفه های بخش خصوصی از تعرفه های دولتی بالاتر است.

شریعتی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به این مشکل رسیدگی می کنیم و نظارت بیشتری در این زمینه صورت می گیرد.

استاندار خوزستان در خصوص تردد خودروهای دو کشور از مرزها هم اظهار کرد: پیگیری های لازم انجام می شود تا علاوه بر تردد از مرز مهران از مرزهای شلمچه و چذابه هم تردد انجام شود. وی همچنین با پیشنهاد برگزاری کمیته ستاد بحران مشترک با عراق که از طرف سرکنسول عراق در خوزستان مطرح شد موافقت کرد و مقرر شد جلسات این کمیته ماهانه برای بررسی مشکلات طرفین برگزار شود.