آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

به دنبال اشتباه سهوی در پخش یک برنامه زنده

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از مردم این استان عذرخواهی کرد

به دنبال اشتباه سهوی در برنامه زنده گئجه لر (شب ها)، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از مردم ولایتمدار آذربایجان عذرخواهی کرد.

تبریز- خبرنگار کیهان: برنامه گئجه لر که نوحه عزای امام حسین(ع) با موسیقی خواننده و با کف حاضرین همراه شده بود با انتقاد و اعتراض شدید مداحان، روحانیت و جامعه حسینی تبریز و مناطق آذربایجان رو به رو شد. بر این اساس، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای از مردم این استان عذرخواهی کرد.

در این اطلاعیه آمده است: آذربایجان عزیز خطه عشق و ارادت به خاندان رسالت است و این دیار ارجمند بر خود می بالد که از آن به «خانه اهل بیت» یاد می شود؛ و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در طول سال های متمادی سعی در انعکاس مراسم مختلف عرض ارادات هم استانی های عزیز به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و قافله سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را داشته است. اطلاعیه می افزاید: آن چه در برنامه زنده «گئجه لر» مورخه 24 تیر 1395 اتفاق افتاد، اقدامی سهوی و سهل انگارانه بود که دل ما و همه عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) را به درد آورد و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بدینوسیله از تمامی بینندگان خود به ویژه عاشقان خاندان رسالت که پخش آیتمی نامناسب در برنامه زنده «گئجه لر» موجب رنجش خاطر ایشان و جریحه دار شدن احساسات پاک دینی آنان شده است، پوزش رسمی می طلبد. در ادامه این اطلاعیه آمده است با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد هنرمند «عاشیق» میهمان در برنامه زنده با هدف عرض ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر اثر بی دقتی عوامل تولید برنامه و پخش سیمای مرکز، اقدام به انتخاب شعری نامناسب و اجرای قطعه مذکور نموده است و عمدی مبنی بر تخفیف جایگاه عزاداری مترتب متصور نیست و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن برخورد سریع با سهل انگاری عوامل برنامه مذکور، برنامه «گئجه لر» را از جدول پخش روزانه خود حذف کرد تا در آینده ای بسیار نزدیک برنامه ای جدید برای پخش در ساعت مذکور و از همان محل، طراحی و تقدیم بینندگان فهیم خود کند.

به دنبال پخش این برنامه در شبکه استانی سهند شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان تبریز واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه ای از این اقدام صدا و سیمای استان ابراز تاسف کردند.