آرشیو پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۵
سیاسی
۲

روحانی: بعد از برجام ارتباط میان ایران با کشورهای دیگر نزدیک تر شد

رئیس جمهور گفت: بعد از برجام و توافق هسته ای در شرایطی قرار گرفته ایم که ارتباط میان ایران اسلامی و کشورهای دیگر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی آسان تر و نزدیک تر شده است.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی دیروز در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، افزود: باید از فضای بعد از برجام و از تجربه یکدیگر،خوب استفاده و بهره برداری کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: همان طور که اتکای اداره کشور به درآمد نفتی مضر است، وابستگی درآمد شهرداری به تراکم مضرتر از آن است. همان طور که باید گام به گام بودجه کشور را از درآمد نفتی جدا کنیم و به دنبال سرمایه گذاری های ماندگار برای کشور باشیم، از آن سو هم برای اداره شهری باید راهی بیابیم و درآمدی پایدار و سالم در این زمینه داشته باشیم. روحانی با تاکید بر این که درآمدزایی شهرداری ها از طریق تراکم مضر است، گفت: من نمی خواهم شهرداری ها و شوراهای شهر را نقد کنم، این مشکل وجود دارد که باید همه دست به دست هم دهیم و آن را حل کنیم تا مردم در برابر زحمات شوراها و شهرداری ها، احساس لذت بیشتری کنند.

قرار گرفتن در نقش اپوزیسیون مشکلی را حل نمی کند

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم در همایش دیروز گفت: این عادت را کنار بگذاریم که بعد از نزدیک به چهار دهه مسئولیت در سطوح مختلف، به عنوان یک مسئول در نقش اپوزیسیون حرف بزنیم.

به گزارش تسنیم، قالیباف افزود: باید در نقش پاسخگویی حرف بزنیم، این که در موضع اپوزیسیون باشیم، مشکلی را حل نمی کند. شهردار تهران اظهار کرد: بیان مشکل دردی را دوا نمی کند بلکه باید بگوییم ما چه کردیم و چه کاری را باید بکنیم.