آرشیو پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۵
ورزش
۱۸

گزارشی از ورزشگاه های در حال احداث لیگ برتر

ورزشگاهی که برای افتتاح، 4 رئیس جمهور دید!

اهالی فوتبال امیدوار هستند ورزشگاه های نیمه کاره فوتبال ایران، تمام فازهای اجرایی خود را به صورت کامل در اختیار بگیرند تا فوتبال ایران بتواند از رقابت های بین المللی پذیرایی کند.

در میان این ورزشگاه ها، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بیشتر از دیگر ورزشگاه ها تکمیل شده اما با این حال، این ورزشگاه هم هنوز تمام فازهای خود را کامل نمی بیند و مسئولان ورزش استان آذربایجان شرقی تلاش می کنند نیازهای فراوان فوتبال تبریز را با این ورزشگاه مرتفع کنند.

ورزشگاهی که بیست ساله هم آماده نشد

ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم که به افسانه هزار و یکشب تبدیل شده. ورزشگاهی که استارت آن در دو فاز در سال های 68 و 74 خورد و از آن زمان تاکنون همه را منتظر گذاشته. این ورزشگاه چهار رئیس جمهور را به خود دیده و همچنان چشم انتظار حمایت مسئولان است تا بلکه به مرحله افتتاح کامل برسد. البته این ورزشگاه در یک مقطع کوتاه از بازی های فوتبال پذیرایی کرد؛ اما مسئولان خیلی زود دانستند افتتاح زودهنگام این ورزشگاه، تا چه اندازه کار اشتباهی بود. حالانقش جهان با سرمایه گذاری کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به سمت افتتاح می رود تا بلکه این طلسم طولانی مدت شکسته شود.

این ورزشگاه طبق آنچه گفته می شود، تنها 10 درصد تا افتتاح فاصله دارد. البته اهالی فوتبال در اصفهان به دو بخش تقسیم شده اند. بخش اول این ورزشگاه را مایه آبروی شهر می دانند و بخش دوم افتتاح آن را بی دلیل تلقی می کنند؛ چون می گویند ورزشگاه 8200 نفری فولادشهر جوابگوی نیازهای فوتبالی شهر هست و به جز چهار بازی نمایندگان شهر با پرسپولیس و استقلال، مشکلی متوجه فولادشهر نیست چون آمار دو سال اخیر می گوید هواداران دو تیم برای بازی های خانگی، بیش از ظرفیت فولادشهر نیستند و اصفهان به ورزشگاه 75 هزار نفری با هزینه های سرسام آور نگهداری، نیازی ندارد.

اختصاصی فولاد

گفته می شود ورزشگاه 27 هزاری نفری فولاد خوزستان در صورت تکمیل، یکی از زیباترین ورزشگاه های کشور خواهد شد. مدیران ورزش فولاد خوزستان ورزشگاه ها را با جدیدترین متد عمرانی در ورزش جهان ساخته اند و می خواهند یک هتل هم در مجموعه خود بنا کنند. اهالی فوتبال چشم انتظار افتتاح این ورزشگاه خواهند ماند.

اگر ورزشگاه ها نیمه کاره به لیگ برتر برسند، لیگ فصل شانزدهم، شکل آبرومندتری به خود خواهد گرفت. اما آیا دو ورزشگاه فولاد و سپاهان به لیگ جدید می رسند؟