آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
اخبار کشور
۲

ولایتی: دست ایران در مقابل بدعهدی آمریکا بسته نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متناسب با بدعهدی که آمریکایی ها انجام می دهند، دست ایران نیز بسته نیست.

«علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که عصر دیروز (دوشنبه) صورت گرفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار نیست هیئت نظارت بر برجام نسبت به بدعهدی های غربیها در اجرای برجام اقدام عملی داشته باشد، اظهار کرد: این موضوع به مشورتهایی که در هیئت نظارت بر برجام صورت می گیرد بستگی دارد.

ولایتی تاکید کرد: بی تردید دست ما در عمل متقابل بسته نیست اما باید این موضوع در هیئت نظارت بر برجام مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه متناسب با بدعهدی که آمریکایی ها انجام می دهند دست ما بسته نیست، تصریح کرد: توقع ما از سایر اعضای 1+5 این است که به وظایف خود عمل کنند.

عضو هیئت نظارت بر برجام افزود: برخی از اعضای 1+5 مثل روسها از فریبکاریهای آمریکایی ها سخن گفتند. آمریکایی ها در این موضوع به گونه ای عمل کرده اند که بعضی از اعضا فریب آنها را خورده اند.

به گزارش تسنیم، ولایتی متذکر شد: به عنوان مثال آنها اینگونه القا کردند که ایرانیها به سمتی می روند که برخلاف کارهای مربوط به استفاده صلح آمیز هسته ای است اما معلوم شد که این حرفها، فریبکاری و دروغ آمریکا بوده است.

وی تصریح کرد: همین که برخی از اعضای 1+5 به این نتیجه رسیدند که آمریکایی ها فریبکاری می کنند خود یک پیشرفت است و ما باید در روشن کردن وضعیت موجود در صحنه بین المللی درباره فریبکاری های آمریکا در پرونده هسته ای تلاش کنیم. باید در این مسیر دیگر اعضای 1+5 را از کارهایی که آمریکایی ها انجام می دهند آگاه و آنها را وادار کنیم که به وظایف خود عمل کنند.