آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مجلس: قوانین بانکی اصلاح می شود

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از اصلاح برخی قوانین بانکی خبر داد.

به گزارش ایرنا بهروز بنیادی در دیدار با روسای بانک های کاشمر گفت: به زودی لایحه جدید بانکداری در مجلس مطرح می شود که با اصلاح برخی قوانین بانکی، شاهد گشایش در فعالیت های تولیدی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اشتغال و رونق کسب وکار از مهم ترین نتایج اقتصاد مقاومتی است که بانک ها باید به این موضوع توجه داشته باشند، افزود: ارائه خدمات و تسهیلات به متقاضیان باید هدایت شده و در مسیر رفع مشکلات اساسی باشد.

وی اظهار کرد: البته بانک ها خود مشکلات بسیاری دارند و سیاست هایی که در سال های گذشته در زمینه منابع پولی و مالی کشور اعمال شده مشکل ساز بوده است.

وی افزود: مجلس دهم باید تلاش کند سیاست های مالی و پولی در کشور تثبیت شود. این نماینده مجلس اظهار کرد: اعتماد بین سرمایه گذار و بانک ایجاد نشده است به طوری که بانک ها وثیقه های بسیار طلب می کنند که تهیه آن برای صاحبان سرمایه امکان پذیر نیست.

وی افزود: بانک ها باید در مسیر کمک به تولید کارگاه ها و کارخانجات نیازمند به وام های خرد و کلان گام برداشته و راه حل هایی برای رفع مشکلات بخش تولید و تسهیل در پرداخت وام ارائه کنند.

بنیادی ادامه داد: بانک ها نباید در پرداخت تسهیلات و خدمات رسانی تبعیض قائل شوند و باید سرمایه ها را به سوی بخش های تولیدی هدایت کنند.