آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
اخبار کشور
۱۰

پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی آماده دریافت گاز شد

مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: امروز اولین محموله گاز تولیدی پارس جنوبی با حجم 250 میلیون فوت مکعب برای راه اندازی واحدهای تصفیه و فراورش به پالایشگاه این بخش وارد خواهد شد.

علیرضا عبادی افزود: گاز دریافتی تولیدی پارس جنوبی در مرحله نخست وارد ردیف اول پالایشی این حوزه خواهد شد و سپس با تنظیم واحدها و تثبیت کارایی سیستم های متعدد، ردیف های دوم، سوم و چهارم در چرخه ورود گاز قرار خواهند گرفت. وی اضافه کرد: عملیات مربوط به راه اندازی تمامی بخش های پالایشگاهی همگام با توسعه بخش دریا صورت می گیرد به گونه ای که با نصب سکوی تولیدی فاز 21، تمامی ردیف های تصفیه گاز پالایشگاه به بهره برداری می رسند.

مدیر بخش کارفرمایی فازهای 20 و 21 اظهار کرد: بر اساس جدول برنامه آماده سازی حوزه خشکی، ردیف دوم پالایشگاه فازهای 20 و 21 نیز تا پایان مرداد ماه آماده دریافت گاز خواهد شد. وی گفت: هم اکنون با تجهیز تیم های فنی و مهندسی، پس از نصب سکوی فاز 21، عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی انجام می شود که این بخش نیز در بازه 110 روزه انجام و مطابق برنامه، گاز این سکو آذر ماه به پالایشگاه ارسال می شود.