آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۴۶
کتاب
۱۲

نگاهی به «زیبایی شناسی هایدگر» از مجموعه دانشنامه فلسفی استنفورد

کفش هایم کو؟

علیرضا امیرحاجبی

قبل از اینکه وارد مبحث نه چندان جذاب تفسیرهای فیلسوف ارجمند هایدگر از هنر ونسان ون گوگ، هنرمند برجسته هلندی شویم، باید کمی به حال وهوای نقاشان پسا امپرسیونیسم در قرن نوزدهم بپردازیم. این پرداختن به حال وهوا می تواند حال و هوای ما را نیز کمی عوض کند. اما اجازه دهید که به عقب تر از این دوستان نیز برویم. گسست نقاشی کلاسیک با مابعد خود، از اواخر قرن نوزدهم و قبل از جنگ جهانی اول آغاز شد. این گسست در ابتدا از نکات و مفاهیمی مانند واقعیت و عینیت آغاز شد. سوالی که هم واقع گرایانی چون گوستاو کوربه و هم رمانتیک ها مطرح می کردند این بود: «واقعیت و تصویری که ما از جهان درک می کنیم چه نسبتی با عینیت و آنچه

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.