آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۰
شهرستان ها
۷

استاندار هرمزگان: 700 خانه روستایی در بشاگرد احداث می شود

استاندار هرمزگان گفت: بنیادهای برکت و مسکن انقلاب اسلامی، 700 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان بشاگرد از توابع این استان احداث می کنند.

جاسم جادری، در دیدار با مردم بشاگرد در مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهر سردشت با اشاره به طرح آبرسانی، گفت: در این ارتباط دو طرح بزرگ در دستور کار قرار دارد که در بخش آبرسانی شهری طرح انتقال آب از سد «جگین» در حال احداث است و آبرسانی به 40 روستا نیز از طریق انتقال آب از سد «سهران» در دستور کار قرار دارد که برای آن 80 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: 11 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای فعالیت های عمرانی به حساب دهیاری های شهرستان و برای هر یک از شهرداری های سردشت و گوهران نیز 500 میلیون ریال اعتبار واریز شده است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ساختمان آموزشگاه فنی و حرفه ای بشاگرد با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی تکمیل و تجهیز خواهد شد.

جادری با بیان اینکه امروز اغلب مردم روستاهای بشاگرد به برق دسترسی دارند، اضافه کرد: برای رفع مشکل برقرسانی به تعدادی از روستاها که در مناطق سخت گذر قرار دارند با استفاده از پنل خورشیدی برق رسانی خواهد شد.

وی در ادامه خواستار توجه به اکتشاف معادن در بشاگرد شد و تصریح کرد: معادن متنوعی در منطقه وجود دارد که توجه به آنها منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد شد و قرار است در این شهرستان شهرک صنعتی نیز احداث شود.

جادری از تلاش برای احیای صنعت فرش در بشاگرد خبر داد و گفت: ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد که با توسعه مهارت فرش بافی، می توان فرش های تولیدی را صادر کرد تا درآمد خوبی از این طریق عاید بافندگان شود.