آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۰
شهرستان ها
۷

کاهش 63 درصدی غرق شدگی در دریای مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که با وجود افزایش 20 درصدی حضور گردشگران در سواحل دریای مازندران، آمار غرق شدگی 63 درصد کاهش یافته است.

علیرضا یونسی آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در آب های ساحلی دریای مازندران را 44 نفر اعلام کرد و گفت که بیشتر قربانیان هنگام شنا در خارج از زمان فعالیت طرح های سالم سازی و یا ورود به مناطق شنا ممنوع جان خود را از دست دادند.

وی گفت: از ابتدای طرح سالم سازی دریا در مازندران تاکنون ناجیان غریق یکهزار و 489 نفر را از غرق شدن نجات دادند.

طرح سالم سازی دریا در مازندران از اول خرداد در 95 نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه می یابد.

معاون استاندار مازندران گفت که امسال 870 ناجی غریق در نقاط ساحلی اعم از محوطه طرح های سالم سازی و مناطق شنا ممنوع مستقر شدند تا حافظ جان مردم باشند.

یونسی همچنین به مجریان طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان نسبت به هرگونه کوتاهی در حفاظت از جان مسافران و مجاوران هشدار داد.

وی گفت: به نظر می رسد متولیان بعضی از طرح ها توانایی اجرای درست طرح و تامین امنیت مسافران را ندارند و به طور قطع در صورت ادامه این چالش، این طرح ها تعطیل خواهند شد.

یونسی همچنین از شنا در شب به عنوان یکی از مهم ترین عوامل غرق شدگی منتهی به مرگ یاد کرد و اظهار داشت: آمار غریق در شب امسال بیش از ساعت کاری طرح های سالمسازی دریا بوده است.