آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در 4 ماه نخست امسال انجام شد: کشف 170 هزار سی دی مستهجن در غرب پایتخت

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف 170 هزار سی دی مستهجن و غیرمجاز در مدت 4 ماهه اول سال 95 خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار محسن خانچرلی در نشست خبری دیروز خود با اشاره به آمار عملکرد فعالیت های پلیس در غرب استان تهران در چهار ماهه نخست امسال، از افزایش 89 درصدی انهدام باندهای سرقت و انهدام 17 باند سارقان در مدت مذکور خبر داد.

خانچرلی با تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال، بیش از چهار تن انواع موادمخدر کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش 24 درصدی کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران هستیم، این در حالی است که با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، 33 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی شدند.

وی با تاکید بر تمرکز پلیس برای زدودن شهرهای غرب استان تهران از مظاهر اعتیاد و معتادان خیابانی و متجاهر، افزود: با توجه به اقدامات انجام گرفته، ظرفیت نگهداری معتادان خیابانی در مرکز اخوان از 300 نفر به حدود 700 نفر رسید و در حال حاضر نیز به دنبال آن هستیم تا تمامی ظرفیت مرکز اخوان را به معتادان غرب استان تهران اختصاص دهیم.

خانچرلی همچنین با اعلام خبر حرکت مجرمان به سمت فضای مجازی و سوءاستفاده از این فضا، گفت: آمارهای موجود در چهار ماهه نخست امسال نشان از افزایش 142 درصدی پرونده های تشکیل شده در حوزه جرایم سایبری دارد که این افزایش آمار، نشان از توجه مجرمان به فضای سایبری است.

وی با اشاره به برخورد پلیس با مظاهر فساد گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از 170هزار عدد سی دی مستهجن و غیرمجاز جمع آوری شده است و ما توجه ویژه ای به برخورد با این موارد داریم.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اعلام خبر افزایش54 درصدی کشفیات کالای قاچاق در این مدت، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی گسترده ای در مبادی اصلی شهرهای غرب استان تهران به منظور مبارزه با قاچاق کالاانجام شد و در حال حاضر تمامی خودروها در راه های اصلی مورد کنترل های پلیس قرار می گیرند.

خانچرلی خاطرنشان کرد: به دنبال انجام این اقدامات، شاهد رشد 73 درصدی تشکیل پرونده های قاچاق کالاهستیم و امسال بیش از 24 میلیارد تومان کالای قاچاق، توسط پلیس کشف و ضبط شد.