آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف 6 هزار و 572 کیلوگرم تریاک و پیش ساز مواد مخدر صنعتی

سربازان گمنام امام زمان(عج) استان کرمان و ماموران گمرک شهید رجایی بندرعباس موفق شدند 6 تن و 572 کیلوگرم مواد مخدر و پیش ساز مواد مخدر صنعتی کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی اقدامات اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات این استان دو باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در داخل و خارج کشور شناسایی و متلاشی شد. خداداد سالاری افزود: در این عملیات بیش از چهار تن انواع مواد مخدر شامل 4هزار و 161 کیلوگرم تریاک، 21 کیلوگرم مرفین و 10 کیلوگرم هروئین کشف شد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد انتقال این محموله از استان سیستان و بلوچستان به داخل و خارج از کشور را داشتند، عنوان کرد: این باند در محورهای ورودی استان کرمان مورد ضربه ماموران اداره اطلاعات قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: 9 نفر از اعضای اصلی و محوری این باندها نیز دستگیر شده اند.

وی گفت: همچنین در مجموع این عملیات ها مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی شامل کلاشینکف، برنو، کلت کمری و تعدادی گوشی تلفن و ماهواره ای کشف و 19 دستگاه انواع خودرو و دو باب منزل مسکونی متعلق به باندهای مذکور شناسایی و توقیف شد.

از سوی دیگر ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: ماموران این گمرک موفق شدند با کمک دستگاه «ایکس ری» از یک محموله ترانزیتی دو هزار و 380 کیلوگرم پیش ساز مواد صنعتی مخدر کشف کنند. عباس علیدادی افزود: این مقدار پیش ساز مواد مخدر صنعتی در یک کانتینر 40 فوتی از مبدا کشور تایوان جهت ترانزیت به افغانستان وارد بندر شهید رجایی شده بود.

وی اضافه کرد: این کانتینر تحت عنوان خودروهای سواری برش خورده، تایر، رینگ متصل و قطعات خودروی مستعمل وارد کشور شده بود و پیش ساز مواد مخدر صنعتی به طرز ماهرانه ای در بین قطعات خودرو جاسازی شده بود.