آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون شهردار تهران: بهشت زهرا(س) 400 هکتار توسعه می یابد

معاون خدمات شهری شهردارتهران از افزوده شدن 400 هکتار به مجموعه بهشت زهرا(س) خبر داد.

مجتبی یزدانی در نشست خبری دیروز خود، از فراخوان ساخت 2 زباله سوز جدید در تهران طی هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: این فراخوان از طریق جراید منتشر خواهد شد. وی با بیان اینکه احداث دو زباله سوز با ظرفیت هزار و 600 تن در برنامه های این معاونت قرار دارد، ادامه داد: روزانه 100 تن پسماند بیمارستانی تولید می شود، ساماندهی پسماند بیمارستانی واحداث زباله سوز بیمارستانی با همکاری بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهردار تهران همچنین از توسعه 400 هکتاری مجموعه بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: زمین مورد نظر تحویل گرفته شده و نقشه برداری آن در حال انجام است علاوه بر این برای نوسازی آمبولانس های بهشت زهرا نیز تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری 17 بازار میوه و تره بار احداث و نوسازی خواهند شد علاوه بر این ساماندهی میدان شوش و انتقال صنف اوراق چی ها هم در دستور کار قرار دارد. یزدانی با اشاره به طرح جامع آب خام در شهر تهران نیز گفت: به زودی سیستمی در حوزه فضای سبز طراحی خواهد شد همچنین در اواخر مهر ماه سال جاری نیز تهیه شناسنامه باغات 500 تا 2000 متر به اتمام می رسد.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در برخی مناطق پایتخت تصریح کرد: قسمتی از منطقه 7 و مناطق 9، 10 و همچنین 11 دارای سرانه فضای سبز نسبتا پایینی هستند که نسبت به افزایش آنها تا پایان سال اقدام خواهد شد.

این در حالی است که نگهداری فضای سبز، پادگان ها و اماکن نظامی در دست شهرداری است که افزایش فضای سبز آنها اجرایی شده است.