آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

حیوان مرموز 200 راس دام و طیور را در شهداد تلف کرد

بخشدار شهداد از توابع شهرستان کرمان گفت: در حملات شبانه 2 ماه گذشته حیوان و یا حیوان های ناشناس و مرموز در منطقه شهداد تاکنون حدود 200راس دام سبک و طیور، تلف شده اند.

به گزارش ایرنا از کرمان، «مهدی حسن رضاپور» افزود: حملات این حیوان از روستای کشیتوییه آغاز شد و به منطقه اندوهجرد، تکاب و شهداد گسترش پیدا کرده و از مردم و دامداران منطقه سلب آسایش کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه حمله به انسان یا دام بزرگ از سوی این حیوان مشاهده نشده است.

بخشدار شهداد گفت: این حیوان یا حیوانات فقط به گوسفندان کوچک، مرغ و طیور حمله می کند و از جگر و اعضای داخلی آنها تغذیه می کند.

وی افزود: حملات این حیوان بسرعت به اداره حفاظت محیط زیست گزارش شده است و چندین بار کارشناسان این اداره با حضور در محل بررسی های لازم را انجام داده و گشت های شبانه را برقرار کرده اند.

حسن رضاپور بیان کرد: این حیوان بسیار زیرک و باهوش است و تاکنون توسط کسی دیده نشده است اما براساس مشاهدات کارشناسان محیط زیست و قالب گیری رد پا، حیوان به احتمال زیاد از رده سگ سانان مانند شغال، گرگ، سگ وحشی و... است.

وی گفت: برای شکار تصویر حیوان یا حیوانات احتمالی دوربین تله ای به مدت 10 روز در منطقه شهداد نصب شده است.

رضا پور درپایان تصریح کرد: نشستی با حضور برخی مسئولان منطقه و اداره محیط حفاظت زیست در خصوص خسارات وارده برگزار و همچنین مکاتباتی با ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برای جبران هزینه های ناشی از حمله حیوان ناشناس انجام شده است.

بخش شهداد در فاصله 100 کیلومتری مرکز استان کرمان و در حاشیه کویر لوت واقع شده است.