آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
صفحه آخر
۲۰

دزدی که به هیتلر زد

یک نقاشی که سرباز آمریکایی از دفتر هیتلر سرقت کرده، چوب حراج می خورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از «آی. بی نیوز» نقاشی رنگ روغنی از ارنست فردریش که یک سرباز آمریکایی از دیوار دفتر فرماندهی آدولف هیتلر در کوه های باواریان آلپ دزدیده بود و بین 6000 تا 10 هزار پوند ارزش گذاری شده، بزودی در معرض فروش قرار می گیرد. این نقاشی که قلعه محل زندگی دوست و وکیل هیتلر را نشان می دهد توسط ارنست فردریش کشیده شده و ارزش آن بین 7777 تا 12هزار و 962 دلار (6000 تا 10 هزار پوند) تخمین زده شده است.

هرسون ویتلی، گروهبان لشکر پیاده نظام آمریکا بود که اواخر جنگ جهانی دوم این نقاشی را از دیوار مقر فرماندهی هیتلر دزدید و حالادختر او قصد دارد این اثر هنری را به حراج بگذارد.

یک حراجی انگلیسی روز بیستم آگوست، این نقاشی را برای فروش می گذارد. علاوه بر این اثر هنری، مدال ها، نشان ها، نامه ها و یادگاری های هرسون ویتلی از جنگ هم توسط دخترش در این حراجی عرضه می شود. آدولف هیتلر خود نیز نقاش بود و گفته می شود، او در دوران جوانی، هنگامی که در مونیخ و وین زندگی می کرد، صدها اثر نقاشی خلق کرد که البته نمونه های جعلی فراوانی نیز از آنها در بازار آثار هنری وجود دارد و از آنجا که او سبک منحصربه فردی در نقاشی نداشت و فقط کپی می کرد، تشخیص اصالت کارهای او بسیار دشوار است.