آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۵
صفحه آخر
۲۰

هزینه پلیس لندن برای نظارت بر فضای مجازی

در پی افزایش مطالب نژادپرستانه و ضداخلاقی در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی انگلیس، پلیس لندن (اسکاتلند یارد) دو میلیون پوند صرف ایجاد واحدهای جدید برای نظارت بر فضای مجازی می کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه دیلی میل، بزرگ ترین نیروی پلیس انگلیس یک واحد جنجالی برای تحقیق و تجسس درباره اظهارات موهن در فضای مجازی تشکیل داده است؛ واحدی که منتقدان با یادآوری رمان «1984» نوشته جورج اورول نویسنده انگلیسی، نام «پلیس عقیده» را بر آن گذاشته اند. این واحد جدید پلیس را لشکری از نیروهای داوطلب حمایت می کنند. این افراد مطالبی را که به زعم آنان نامناسب است در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر رصد می کنند. این افراد سپس مطالب نامناسب را به مسئولان پلیس گزارش می دهند و آنان نیز برای ردیابی و مجازات مقصران اقدام می کنند.

اسکاتلندیارد 7/1 میلیون پوند برای تشکیل یگان توییتری هزینه می کند و پنج کارآگاه اداره کننده این واحد خواهند بود.

تاسیس این واحد جدید پس از آن صورت می گیرد که گزارش های دریافتی از مطالب نژادپرستانه و سوءاستفاده های جنسی در رسانه های اجتماعی انگلیس افزایش یافت و حتی برخی افراد خاطی به دلیل انتشار تهدید به قتل نمایندگان مجلس، زندانی شدند.

در همین حال برخی موارد جنجالی نیز وجود داشت که پلیس به اعمال شدت عمل بی مورد در قبال کسانی که صرفا قصد مزاح داشته اند، متهم شده است.

اسنادی که روزنامه دیلی میل از آنها آگاه شده حاکی از این است که وزارت کشور انگلیس بیش از 450 هزار پوند نیز برای تاسیس «مرکز آنلاین جرایم مرتبط با نفرت افکنی» که قرار است دو سال فعالیت کند، هزینه خواهد کرد.