آرشیو یکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۱
اجتماعی
۴

سورنا ستاری خبر داد

بازگشت روزانه یک محقق ایرانی به کشور

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازگشت روزانه یک نفر از متخصصان و فارغ التحصیلان ایرانی به کشور از طریق پلت فرم جذب 200 دانشگاه برتر دنیا خبر داد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در نشستی با رایزنان علمی ایران در دیگر کشورها، گفت: از طریق پلت فرم طراحی شده توسط بنیاد ملی نخبگان برای فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر دنیا، توانسته ایم فارغ التحصیلان ایرانی را دوباره به بازگشت و همکاری به کشور ترغیب کنیم و در حال حاضر روزی یک نفر از این طریق به ایران بر می گردد که امیدوار هستیم با در نظر گرفتن تسهیلات بیشتر بتوانیم این عدد را افزایش دهیم. وی افزود: البته این پلت فرم برای 400 دانشگاه برتر دنیا در نظر گرفته شده است؛ اما فارغ التحصیلان برگشتی بیشتر از 200 دانشگاه هستند که همین رقم کم نیز به دلیل کیفیت بالای آنها برای ما خوب است اما باید به فکر افزایش آن باشیم.

به گفته ستاری، تلاش ما بر این است که بر مبنای این قابلیت نرم افزاری اقتصاد دانش بنیان را در کشور نهادینه کنیم.اساس و بنیان اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است به همین دلیل همه هدف ما توانمندی نیروی انسانی متخصص برای کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت کار رایزنان علمی کشور، گفت: با توجه به اینکه استفاده از فناوری های موجود در دنیا برای کشور و تبادل فناوری بین کشورها بسیار ضروری است، رایزنان علمی می توانند در این مسیر قدم برداشته و به توسعه فناوری کمک بزرگی کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز در بسیاری از کشورها رایزن علمی نداریم که این موضوع را باید جدی گرفته و جبران کنیم تا بتوانیم در تعاملات علمی و فناوری با دیگر کشورها بخصوص اتحادیه اروپا به نتایج خوبی برسیم.