آرشیو یکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۱
فرهنگ و هنر
۲۲

یکشنبه بازار فرهنگ

رونمایی «افسانه های مردمی نروژ»

آیین رونمایی از نخستین جلد از مجموعه کتاب های «افسانه های مردمی نروژ» با ترجمه احمدرضا عسگری رنان امروز از ساعت 18 در خانه کتاب شفق برگزار خواهد شد.

تماشاخانه سه نقطه میزبان «سکوت»

«سکوت» با طراحی و کارگردانی امیرعلی سی سی پور، نمایش جدیدی است که از ساعت 19 امروز، اجرای خود را در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه آغاز می کند که تا 18 شهریور ادامه دارد.

نقد مستندهای «شهرآشوب» و «شاعران مشروطه»

فیلم های مستند «شهرآشوب» و «شاعران مشروطه» به نویسندگی و کارگردانی امیر فرض اللهی امروز ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آید و بعد، توسط نیما حسنی نسب نقد می شود.

نقد فیلم «امکان مینا» در فرهنگسرای فردوس

خانه فیلم فرهنگسرای فردوس امروز ساعت 18 فیلم سینمایی امکان مینا تازه ترین ساخته کمال تبریزی را در بوته نقد قرار می دهد.

نمایش و نقد مستند «معصومه» در سالن سینماحقیقت

ساعت 17 امروز فیلم مستند بلند «معصومه» ساخته سونا مقدم - که درباره قربانیان اسیدپاشی است - در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درآمده و نقد و بررسی می شود.

نمایش فیلم «کمون پاریس» در سینما تک موزه هنرهای معاصر

فیلم «کمون پاریس» از بخش یک فیلمساز یک نگاه: مروری بر سینمای پیتر واتکینز، (محصول سال 2000، به مدت 344 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی) امروز ساعت 13 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

نشست بزرگداشت «حماسه چالدران»

نشست بزرگداشت «حماسه چالدران» با حضور داریوش رحمانیان، حمید احمدی و کاپیتان محمود ضرابی، خلبان ارتش امروز ساعت 17 در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

نقد رمان «عقاید یک دلقک»

ششمین نشست اندیشه نگاری ادبی به رمان «عقاید یک دلقک» اثر هانریش بل با حضور امیرعلی نجومیان اختصاص داده شده که امروز ساعت 17: 30 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.