آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۳
ورزشی
۲۳

روزبهانی: فدراسیون صددرصد عامل ناکامی من است

پس از شکست احسان روزبهانی در المپیک ریو و حذف وی از آن مسابقات، فدراسیون بوکس طی یک نشست مطبوعاتی انتقادهای زیادی به او و مربی اش اکبر احدی وارد کرد. احسان روزبهانی نیز دیروز در نشستی خبری درباره هزینه 400 میلیونی که فدراسیون مدعی شده بود، گفت: «هیچ هزینه ای توسط فدراسیون برای من نشد، حتی هزینه اتاقم را تا دو ماه خودم پرداخت می کردم. اوایل یا در سالن می خوابیدم یا در ماشین. من فقط در باشگاه انقلاب تمرین می کردم، اردوی ایتالیا فکر نمی کنم آنقدر هزینه برده باشد. دو سال به هیچ مسابقه ای اعزام نشدم، برای رقابت های چین با بینی شکسته اعزام شدم، اردوهای ترکیه و جمهوری آذربایجان هم که کنسل شد.»

وی با اشاره به اینکه سهمیه المپیک را از طریق رقابت های بوکس حرفه ای به دست آوردم، اظهار داشت: «من بعد از دو سال حضور در تیم آستانه آرلان به مسابقات حرفه ای دعوت شدم. در این رقابت ها به عنوان نخست رسیدم و کمربند جهانی را از آن خود کردم. همه جا من را به عنوان قهرمان جهان می شناسند اما فدراسیون هیچ جا روی این موضوع مانور نکرد.» روزبهانی در خصوص حضور شباهنگام وی در کافی شاپ ها عنوان کرد: «اجازه نمی دهم کسی در زندگی شخصی ام دخالت کند. از مسئولان فدراسیون سوال دارم که وقتی من در تمرین سنگین بودم آنها کجا بودند. کسی که این همه درد بوکس را کشیده نباید چنین اظهارنظری کند، تا قبل از المپیک همه داداشی بودند حالادشمنم شده اند.»

وی با بیان اینکه صددرصد فدراسیون عامل ناکامی من است، گفت: «واقعا از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر می کنم، فدراسیون روی موضوع حمایت آنها از من مانور منفی می کند ولی فکر نمی کنم حمایت از یک ورزشکار زجرکشیده کار بدی باشد. پس از کسب سهمیه المپیک من نیز همچون هر ورزشکار دیگری که سهمیه گرفته مبلغ دو میلیون تومان از وزارت ورزش حقوق گرفتم نه از بودجه فدراسیون که البته شش ماه از حقوقم را نیز دریافت نکردم.»