آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۳
ایران زمین
۱۹

گوناگون

ورود فاضلاب بوشهر به دریا

40 درصد از محلات شمالی و جنوبی شهر بوشهر شبکه فاضلاب ندارند و به همین خاطر، فاضلاب 13 منطقه این شهر به صورت خام وارد دریا می شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «بیتا بنه گزی» مسئول آزمایشگاه محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه شهرداری ها و مراکز بهداشت موظفند با نصب تابلو مکان های آلوده را برای مردم مشخص کنند: افزود: در این استان فقط 3 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم وجود دارد و ورود این پساب های آلوده به دریا وقتی نگران کننده می شود که خلیج فارس از بزرگترین پناهگاه های موجودات دریایی است. «کی قباد یاکیده»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر نیز گفت: در مناطقی که شبکه فاضلاب نیست، مردم از چاه های جذبی استفاده می کنند.

آتش سوزی در مراتع مرز ایران - ترکمنستان

خسارت آتش سوزی روز جمعه گذشته در مراتع خراسان شمالی مرز ایران - ترکمنستان از 30 هکتار به 58 هکتار افزایش یافت. «حسین عظیمی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه منشا و مرکز این آتش سوزی از کشور ترکمنستان بوده، یادآور شد: به لحاظ مجاورت مرزی، این آتش سوزی به خراسان شمالی نیز سرایت کرد. هنوز رقم ریالی خسارت وارد شده از سوی منابع طبیعی اعلام نشده است.

گردنه «عسل کشان» کوهرنگ بسته شد

گردنه «عسل کشان» در حد فاصل چلگرد - سرآقا سید شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری از روز یکشنبه گذشته به مدت یک هفته مسدود است.«قاسم قاسمی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور انفجار، ریزش برداری و بهسازی، این جاده کوهستانی در مدت یاد شده مسدود است و مسافران می توانند برای تسهیل در رفت و آمد از مسیرجایگزین «آسیاب شفیع» تردد کنند. طول مسیر ارتباطی چلگرد تا سرآقاسید 37 کیلومتر است که عملیات مسطح سازی در محدوده ای از مسیر این جاده به طول 5 کیلومتر در حال اجراست.