آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۳
ایران زمین
۱۹

80 درصد علوفه دام عشایر <اندیکا> در آتش سوخت

هوشنگ فرجی فر

مسجدسلیمان/ با وقوع آتش سوزی در جنگل های بلوط، بادام و بنک کوه «عدیو» در شهرستان اندیکا خوزستان، بیش از 80 درصد از علوفه خشک 55 هزار راس دام این منطقه سوخت و احتمال به وجود آمدن مشکل تامین علوفه برای دام های عشایر استان های چهارمحال وبختیاری و اصفهان که به خوزستان کوچ کرده اند، است.

«علیرحم کریمی» مدیر کل امورعشایر خوزستان در گفت وگو با «ایران» با اشاره به اینکه در چند روز آینده شاهد ورود تدریجی بیش از 10 هزار خانوار عشایر بختیاری که برای ادامه یک زندگی 8 ماهه وارد مناطق عشایری مسجدسلیمان، لالی و اندیکا می شوند خواهیم بود، گفت: از وظایف سازمان امور عشایر استان، تامین آب و علوفه برای این جمعیت عشایری است که متاسفانه با آتش سوزی علوفه طبیعی کوه معروف عدیو در منطقه اندیکا و خشک شدن چشمه های آب شرب، زندگی در این شرایط سخت خواهد بود. اما این سازمان از طریق شرکت های تعاونی عشایری توانسته علوفه بسته بندی خشک 340 هزاردام سبک و 10هزار دام سنگین و آب شرب جمعیت عشایری را به وسیله حمل تانکرهای سیارتامین کند.

مدیر کل امور عشایر خوزستان از دستگاه های اجرایی چون دانشگاه علوم پزشکی، شبکه دامپزشکی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های مرتبط با عشایر خواست تا با این سازمان در رفع مشکلات عشایر همکاری داشته باشند.