آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۰
ایران
۱۵

شهرداران جاده ابریشم در قزوین گرد هم می آیند

مدیرکمیته علمی یازدهمین اجلاس بین المللی شهرداران جاده ابریشم از برگزاری این اجلاس در روز سیزدهم شهریورماه در قزوین خبر داد و گفت: در این اجلاس چهار نشست تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش جام جم، محمداسماعیل حافظی افزود: امسال با توجه به اعطای میزبانی یازدهمین اجلاس بین المللی شهرداران جاده ابریشم به قزوین، در کنار مباحث اجرایی و ظرفیت سازی های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، کمیته علمی، چهار نشست تخصصی را برای این اجلاس تدارک دیده است که با حضور اساتید و متخصصان ملی و بین المللی و شهرداران داخلی و خارجی واقع در مسیر جاده ابریشم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این نشست ها با سه رویکرد فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: طرح جاده ابریشم در قرن بیست و یکم از سوی رئیس جمهور چین با عنوان «یک کمربند، یک جاده» مطرح شده است که در نهایت قادر است چین را به غرب متصل کند. این طرح دربرگیرنده دو شبکه عظیم یعنی جاده ابریشم جدید و جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم است که این ابتکار به مسیرهای زمینی و دریایی اشاره دارد که هدف آن اتصال حلقه اقتصادی شرق آسیا در یک سو و حلقه اقتصاد اروپایی توسعه یافته در سوی دیگر است که ظرفیت توسعه عظیم اقتصادی را برای این کشورها به دنبال خواهد داشت.