آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
ورزش
۱۰

چین و فیلیپین بدون یاران اصلی می آیند

کار راحت بسکتبال ایران در آسیا چلنج

بازی بسکتبال فیبا آسیا چلنج یا همان کاپ آسیا که ایران چهار بار سابقه قهرمانی در آن دارد، از 19 شهریور در تهران آغاز می شود. در این رقابت ها خبری از ترکیب اصلی تیم های ملی چین و فیلیپین قهرمان و نایب قهرمان 2015 نیست و بسکتبال ایران کار راحتی برای قهرمانی دارد.

تیم چین تایپه که در 2014 همراه با ایران به فینال کاپ آسیا رسیده بود، با شش بازیکن از همان ترکیب به تهران سفر می کند. کوئینسی دیویس،بازیکن تبعه آمریکایی هم در این جمع حضور دارد. لین چی چیه بهترین بازیکن چین تایپه از مسابقات ملی خداحافظی کرده و نسل جدیدی در بسکتبال این کشور در حال شکل گرفتن است که از دو سال قبل وارد تیم ملی شده اند.

تیم ملی اردن از 8 شهریور به اردوی ده روزه ای در ترکیه رفته تا برای آسیا چلنج آماده شود. اردنی ها هفت بازیکن از جام ملت های آسیا 2015 را به تهران می آورند و زید عباس، بازیکن با تجربه تیم هم در ترکیب 12 نفره است.

عباس فصل قبل همراه تیم دانشگاه آزاد در مرحله پلی آف لیگ ایران بازی کرد. دار تاکر، بازیکن تبعه آمریکایی اردن است که در موقعیت گارد بازی می کند.

نائوتو سوجی، ستاره ژاپن در تورنمنت انتخابی المپیک، در ترکیب نهایی این تیم برای چلنج هم حضور دارد.

سوجی در جام ملت های آسیا 2015 غایب بود اما این تابستان وارد ترکیب ژاپن شده است و گارد راس اصلی این تیم در چلنج به شمار می رود. ژاپن ترکیب متفاوتی نسبت به سال قبل دارد و چهار بازیکن از ترکیب جام ملت های 2015 در ترکیب این تیم به چشم می خورند. موکوتو هیه جیما، آتسویا اوتا، ریومو هاشیموتو و تاکوتوشی فوروکوا بازیکنانی هستند که سال قبل در چانگشا حضور داشتند.

حریفان پتروشیمی بندرامام مشخص شدند

گروه بندی مسابقات بسکتبال جام باشگاه های آسیا مشخص شد و تیم پتروشیمی بندر امام به عنوان تیم نخست در گروه A این رقابت ها قرار گرفت.در این گروه پتروشیمی بندر امام با تیم های الریاضی لبنان، ONGC هند، الریان قطر و پایویان چین تایپه همگروه است و کار سختی در بازی های چین دارد.