آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
ورزش
۱۰

یازدهمین جام والیبال با چند خاطر ه خوب

یازدهمین قهرمانی والیبال باشگاه های آسیا را این بار بانک سرمایه در نخستین سال فعالیت خود نصیب والیبال ایران کرد. بانکی ها در فینال این رقابت ها که در میانمار برگزار شد، العربی قطر را شکست دادند و قهرمان شدند.

در ادوار برگزاری جام باشگاه های آسیا؛ پیکان، صنام، متین ورامین و کاله مازندران تیم هایی بودند که طعم قهرمانی را چشیدند، اما جامی که بازیکنان کارخانه این بار با خود آوردند با رکوردهای تازه تری همراه است. نخستین قهرمانی آسیا با پیکان در سال 2002 به دست آمد و موفق ترین مربی در این سری بازی ها هم مصطفی کارخانه با رکوردی دست نیافتنی است. سرمربی امسال تیم بانکی با شش قهرمانی در آسیا پیشتاز مربیان ایرانی است. مصطفی کارخانه قهرمانی در باشگاه های آسیا را با پیکان و صنام هم تجربه کرده بود.

سیدمحمد موسوی از سال 1385 بازیکن فینال های لیگ ایران بوده که فقط سال 90 نتوانست با تیمش قهرمان شود. موسوی با لباس تیم بانکی، متین ورامین، کاله مازندران و پیکان قهرمان آسیا شده و از این جهت رکورددار قهرمانی در والیبال ایران است.

شهرام محمودی هم سابقه قهرمانی با لباس چهار تیم باشگاهی در آسیا دارد، اما تعداد قهرمانی های او در لیگ داخلی با موسوی برابری نمی کند. در بازی های میانمار شهرام محمودی یک بار دیگر عنوان ارزشمندترین بازیکن باشگاه های آسیا را به خودش اختصاص داد و برای دومین بار به این جایزه دست پیدا کرد.

متین ورامین آخرین تیم ایرانی بود که در سال 2014 طلای آسیا را به گردن آویخت و در همان رقابت ها نیز شهرام محمودی ارزشمندترین بازیکن آسیا شده بود. نخستین بازیکن ایرانی که عنوان ارزشمندترین بازیکن را به نام خود کرده بود بهنام محمودی، برادر بزرگ تر شهرام بود که در سال 2002 این عنوان را به دست آورد. اینک نخستین و آخرین بازیکنان ارزشمند باشگاه های آسیا از خانواده محمودی هاست.