آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
جامعه
۱۷

اعلام آمادگی 100 هزار نفر برای سفر اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تعداد ثبت نام کننده های علاقه مند به سفر عتبات برای مراسم اربعین حسینی از مرز یکصد هزار نفر عبور کرده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد صدور روادید (ویزا) در روزهای آینده باشیم.

به گزارش تسنیم، سعید اوحدی صدور به موقع روادید (ویزا) زائران اربعین را ابزاری برای مدیریت مناسب اعزام ها دانست و افزود: بروز پاره ای از ناهماهنگی های سال های گذشته در مرزها به سبب تاخیر در صدور ویزا بود که امیدواریم امسال شاهد بروز چنین دیرکردی نباشیم.

اوحدی اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد اربعین مقرر شده بود که روادید زائران ثبت نام کننده مراسم اربعین در مرحله نخست و از ابتدای شهریور در چهار نقطه کنسولی تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر شود و از نیمه مهر نیز 12 مرکز دیگر در سراسر کشور به خدمات رسانی برای صدور ویزا بپردازند. وی ادامه داد: شاهد بروز تاخیر چند روزه برای صدور ویزا هستیم که البته معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین جلسه ای که در هفته گذشته برگزار شد از رایزنی های انجام شده با طرف عراقی خبر داد و تاکید کرد که از هفته آینده یعنی نیمه شهریور صدور ویزای اربعین طبق همان روند تعیین شده انجام خواهد گرفت. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بنا بر توافق انجام گرفته قرار است تا تعداد مراکز صدور ویزا در نیمه مهر به 16 دفتر ارتقا یابد که اگر برنامه مدنظر بنا بر زمان بندی دقیق پیش برود شاهد نبود ناهماهنگی ها و تردد موثر زائران خواهیم بود.