آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
فوتبال ایران
۱۱

از شادی مردم خوشحال شدم

قوچان نژاد: وظیفه ام گلزنی است

رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی باز هم یک گل حساس دیگر برای تیم ملی زد. او از این گل های سرنوشت ساز کم نزده است. در دوره قبل مقدماتی جام جهانی با دو گلی که به قطر و کره جنوبی زد عامل اصلی صعود تیم ملی به جام جهانی بود. قوچان نژاد تک گل ایران را هم در جام جهانی به بوسنی زد. در جام ملت های گذشته هم گل بسیار حساسی به امارات و سپس عراق زد که البته گل به عراق او به خاطر شکست تیم ملی خیلی به چشم نیامد.

خیلی ها می گویند رضا مهره مار دارد و همان بازیکنی است که می تواند با گل هایش سرنوشت فوتبال یک کشور را عوض کند. او مقابل قطر هم به همین شکل ظاهر شد و گلی زد که بی شک ایرانی ها بعدها می فهمند چقدر حیاتی بود.

رضا درباره این گل و کلاجوی که در ورزشگاه وجود داشت، می گوید: «من مهاجم هستم و وظیفه ام گلزنی است. گل می زنم که دل مردم را شاد کنم. از خوشحالی مردم خیلی خوشحال شدم و واقعا لذت بردم. فوتبال یک لذت است و خوشحالم که توانستیم از بازی قطر لذت ببریم و اولین فینال را با موفقیت سپری کنیم.»

او درباره جوسازی قطری ها بعد از گل اول ایران هم توضیح می دهد: «والامن چیزی متوجه نشدم. بعد از شادی گلم که از جایم بلند شدم دیدم زمین شلوغ است و اصلاتعجب کردم چون قبلش چیزی نفهمیده بودم. این صحنه ها زشت است و امیدوارم دیگر تکرار نشود. قطری ها از گلی که خورده بودند ناراحت بودند و باورشان نمی شد به ما ببازند.» رضا درباره بازی با چین هم می گوید: «بازی خیلی سختی داریم چون یک پرواز طولانی خواهیم داشت و بعد از آن هم باید در خانه حریف بازی کنیم. چین تیم قدرتمندی است که در خانه کره جنوبی به این تیم دو گل زده است. اگر یک تیم باشیم، چین را هم در زمینش شکست خواهیم داد. سه امتیاز بازی اول روحیه همه ما را خوب کرده و ان شاءالله در دومین مسابقه هم به هدفی که داریم می رسیم.»