آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
فوتبال ایران
۱۱

نگرانی کی روش از اقدامات قطری ها

هشدار به فدراسیون فوتبال

بازی ایران و قطر با جنجال تمام شد. درگیری بازیکنان دو تیم باعث شد کی روش از حالانگران آینده باشد. قطری ها برای حضور در جام جهانی سرمایه گذاری زیادی کرده اند و می خواهند هر طور شده قبل از جام جهانی 2022 به جام جهانی روسیه صعود کنند. پنجشنبه شب گذشته یکی از نگرانی های اصلی کی روش پس از بازی با قطر وضعیت داوری و همین طور حواشی مسابقه بود. او پیش از بازی گفته بود داور سریلانکایی برای این مسابقه کوچک است و پس از مسابقه بیشتر بازیکنان تیم ملی چنین موضوعی را بیان کردند.

سریلانکا فوتبال ندارد و لیگ این کشور در شرایط خوبی برگزار نمی شود. داور سریلانکایی در لیگ خودشان سوت می زند و برای بازی های بین المللی هم از سوی کنفدراسیون قضاوت می گیرد. کی روش اعتقاد دارد اگر قرار است داوری به ایران بیاید و مقابل 90 هزار نفر سوت بزند باید تجربه بین المللی زیادی داشته باشد و حداقل از جایی بیاید که لیگ آن تماشاگر دارد.

کی روش از مدت ها قبل به مسئولان فدراسیون در این زمینه هشدارهایی داد و حالابا اتفاقاتی که در جریان بازی قطر رخ داده، معتقد است ایران باید در کنفدراسیون با نفوذتر عمل کند. محمدرضا ساکت، مدیر سازمان تیم های ملی هم در این باره به جام جم می گوید: «قطعا ما باید حواسمان را جمع کنیم. فدراسیون هم باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهد چراکه نگرانی هایی وجود دارد. همیشه بحث درباره مسائل داوری بوده و ما باید خیلی حواسمان را جمع کنیم تا خدای ناکرده اتفاقی برایمان رخ ندهد.»