آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
فوتبال ایران
۱۱

نکونام: مهم نیست قطری ها چه می گویند

جوسازی کردند تیم ما به هم بریزد

جواد نکونام پنجشنبه شب حضور پررنگی روی نیمکت تیم ملی ایران داشت. او که برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی می نشست، لحظه به لحظه لب خط بود و تلاش می کرد نکاتی را به بازیکنان منتقل کند. او در کنار کی روش نکاتی را به بازیکنان تعویضی تیم ملی هم می گفت.

نکونام پس از گلزنی رضا قوچان نژاد هم به سمت این مربی رفت تا در کنار او و دیگر بازیکنان شادی کند ولی این مساله به مذاق قطری ها خوش نیامد و به سمت نکونام حمله ور شدند.

کاپیتان سابق تیم ملی که از اتفاقات رخ داده زیاد تعجب نکرده، در این باره به روزنامه جام جم می گوید: «چیز خاصی نبود. در فوتبال چنین اتفاقاتی طبیعی است. من فقط شادی کردم و این هم طبیعی بود. متاسفانه قطری ها زمان بازی را تلف می کردند و این رفتارشان غیرحرفه ای بود. وقتی گل زدیم همه خوشحال بودیم. نمی دانم چرا قطری ها موضوع را این قدر بزرگ کردند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا سرمربی قطر به شما چیزی گفت، جواب می دهد: «نه، من چیزی نشنیدم. آنها فقط ناراحت بودند که چرا من از جلوی نیمکت شان رد شدم و خوشحالی کردم. به هیچ وجه قصد و هدفی نداشتم و تنها می خواستم به سمت بازیکنان بروم.»

نکونام درباره اظهارات بعضی از بازیکنان تیم ملی قطر می گوید: «برایم مهم نیست. سه امتیاز بسیار حساس را گرفتیم. قطری ها جواب رفتارشان را هم گرفتند. بازی را به جنجال کشیدند و تصور می کردند تیم ما به هم می ریزد ولی دقیقا برعکس شد و با استفاده از تجربه بازیکنان حتی یک گل دیگر به آنها زدیم.»

او درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی هم چنین نظری می دهد: «واقعا ما را شرمنده کردند. خیلی ها با لباس سفید آمدند و تا لحظه آخر از تیم ملی حمایت کردند. فقط دوست داشتم برنده باشیم تا شرمنده این هواداران نشویم. خدا را شکر می کنم که برنده شدیم و امیدوارم این بردها تداوم داشته باشد.»نکونام در پایان درباره سفر به قطر هم می گوید: «این ماموریتی است که آقای کی روش برایم در نظر گرفته است. به همین دلیل همراه با تیم ملی به چین نمی روم. از مدتی قبل سرمربی تیم چنین ماموریتی به من داد. امیدوارم حضورم مفید باشد.»