آرشیو شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۱
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

بی اخلاقی ها چه زمانی تمام می شود؟

رضا پورعالی

تمامی ندارد، حمله به صفحه مجازی شخصیت های سیاسی، ورزشی و اجتماعی. تبدیل به یک عادت شده است. انگار که باید مطالبات مان را، حقی که خورده یا نخورده شده است و... با حمله به صفحه اینستاگرام اشخاص معروف بگیریم. فرقی هم نمی کند در چه زمان و چه مکانی باشد. بهانه ای کافی است تا سیلی از ایرانی ها زیر صفحات این چهره ها کامنت بگذارند، توهین کنند و در حقیقت آبروی خودشان را ببرند.

از مسی و داور بازی ایران عراق گرفته، تا کاپیتان بوسنی، مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی و خیلی از چهره های دیگر همه طعم این رفتار زننده ایرانی ها را چشیده اند و اصلامشخص نیست این بی اخلاقی ها چه زمانی تمام می شود.

روز پنجشنبه قطر را بردیم. در زمین مسابقه هم بردیم. پس از گلی که قوچان نژاد وارد دروازه آنها کرد جرقه ای زده شد و بازیکنانی که روی نیمکت ذخیره ها نشسته بودند درگیر شدند و البته پس از دقایقی همه چیز ختم به خیر شد. بهانه خوشحالی نیمکت نشینان ایران بود که قطری ها را ناراحت کرده بود.

اما پس از بازی جنگ دیگری به راه افتاد. هزاران هزار ایرانی به صفحه مجازی حسن الحیدوس، کاپیتان تیم ملی قطر حمله کردند و توهین های زیادی را علیه این بازیکن نوشتند. طوری که این بازیکن مجبور شد صفحه اش را به حالت خصوصی در بیاورد.

زشت است، این گونه حرکات زشت است و چهره ایران و ایرانی را در مجامع بین المللی خدشه دار می کند. حالاهزار بار هم که در رسانه های مختلف نوشته شود این کارها زخم بزرگی به خودمان می زند باز هم هستند کسانی که به صفحه مجازی کاپیتان قطر حمله کنند و در بهترین حالت بنویسند «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن!»