آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

سرتیپ محمد رضا نقدی: کالای قاچاق از مسیر های شبه قانونی وارد می شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کالای قاچاق از مسیر های شبه قانونی وارد کشور می شود، گفت: دولت با سیستم اطلاعاتی و حراستی این مسیرهای غیرقانونی را مسدود کند.

به گزارش ایرنا از بیرجند، سرتیپ محمدرضا نقدی افزود: علت وجود کالای قاچاق در جامعه مسیرهای شبه قانونی است که با رشوه کالاوارد می کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالای قاچاق کار بسیج نیست، اظهارکرد: استفاده از روش های علمی منجر به افزایش تولید می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امسال راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک روستایی در دستور کار بسیج قرار دارد، گفت: مدل توسعه کشور ایجاد کارگاه های کوچک است.

به گفته وی سالانه پنج میلیون تن ضایعات محصولات کشاورزی کشور است که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی این میزان محصولات را به ثروت تبدیل کرد.

نقدی ادامه داد: با ایجاد کارگاه های تولیدی، کشاورزان می توانند ارزش افزوده محصول خود را افزایش دهند و ضایعات محصول برای مردم تبدیل به پول و ثروت شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موفقیت چین در راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک، گفت: بیشتر ثروت چین از محل تولیدات صنایع کوچک ایجاد می شود.

وی یادآور شد: در راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک مدل های موفقی در استان های مختلف در حال اجراست