آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

محدودیت انتقال اسناد اراضی به طرح های گردشگری برداشته شد

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشورگفت: محدودیت انتقال اسناد اراضی به طرح های گردشگری برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «سیدحسین توکلی» در دومین نشست ملی فصلی انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران افزود: آیین نامه انتقال اسناد تصویب شده و دستورالعمل های آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه به بخش های مختلف اقتصادی زمین واگذار می شود، تصریح کرد: عرصه ای که می خواهد کار واگذار شود، ابتدا باید مالکیت دولت محرز شود و سند اول به نام دولت صادر شده باشد.

توکلی با بیان اینکه بخشی از درد دل سرمایه گذاران بر این است که این سرمایه گذار متقاضی زمینی است که مالک آن دولت نیست، افزود: بر این اساس برای اینکه عرصه به نام دولت باشد نیازمند طی پروسه ای است تا به تملک دولت درآید و سپس به سرمایه گذار واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اصلی ما این است که آمایش سرزمین نداریم، افزود: در مسیری که طرح گردشگری اجرا می شود، باید آمایش سرزمین باشد.

توکلی ضمن تاکید بر اینکه ما نباید متقاضی محور بلکه برنامه محور باشیم، بیان کرد: باید آورده ها را بدون کوچکترین نقصی در معرض افرادی که سرمایه گذاری می کنند، قرار دهیم.

دراین نشست، مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی از تشکیل اتاق گردشگری در استان ها خبر داد و گفت: از یک هزار و 68 منطقه نمونه گردشگری مصوب در دولت قبل، 455 منطقه برای حذف مصوبه به هیئت دولت ارائه شد.

جلال تاجیک اظهار کرد: امروز هیچ منطقه نمونه گردشگری در کشور نیست که شناسنامه نداشته باشد.