آرشیو دوشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۳۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم بیش از حد نیاز کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال یک میلیون و 300 هزار تن بیش از حد نیاز سالانه کشور، گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، «علی قنبری» شنبه شب در جلسه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی افزود: مصرف داخلی سالانه گندم در کشور ما حدود 10 میلیون تن است که تاکنون 11 میلیون و 300 هزار تن مازاد بر نیاز از گندمکاران خریداری شده است.

وی اظهار کرد: این میزان خرید در سایه بارندگی های خوب، سیاست های دولت، برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و خرید تضمینی گندم محقق شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پول این میزان گندم حدود 144 هزار میلیارد ریال می شود، یادآور شد: تاکنون بیش از 50 درصد از پول گندم کشاورزان پرداخت شده و طی هفته آینده بخش قابل توجهی از پول گندمکاران پرداخت خواهد شد.

قنبری با تاکید بر اینکه تا فصل کشت دولت مصمم به پرداخت پول گندم مازاد همه کشاورزان است، ادامه داد: در سطح آذربایجان شرقی نیز برای 700 روز مصرف، گندم ذخیره وجود دارد که این میزان ذخیره گندم یک رکورد تاریخی برای این استان بوده و در هیچ دوره ای این میزان ذخیره وجود نداشت.

وی، وضعیت روغن و برنج موجود در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه ذخایر استراتژیک در کشور خوب بوده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.