آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۰۹
جهان
۲۰

حملات تروریستی «داعش» علیه شیعیان «عراق»

در پی انفجار یک عامل انتحاری با کمربند انفجاری و نیز انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شرق بغداد دست کم 35 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع عراقی اعلام کردند یکی از انفجارها در پارکینگ مجتمع تجاری النخیل رخ داد و انفجار بعدی نیز تجمع آمبولانس هایی را که وارد این مکان شده بودند، هدف قرار داد. این در حالی است که داعش مسئولیت این دو انفجار را برعهده گرفته و اعلام کرده است، این دو انفجار، ضربه ای به تجمع شیعه بود. داعش در بیانیه ای که در خبرگزاری «اعماق» وابسته به این گروه تروریستی منتشر کرد، خبر داد: این دو عملیات، پی در پی با خودروی بمبگذاری شده و کمربند انفجاری، تجمعی از شیعیان در خیابان فلسطین در بغداد را هدف قرار دادند.

بغداد همواره هدف حملات انتحاری و انفجارهای متعدد بوده است. یکی از مهم ترین انفجارهای تروریستی اخیرا در منطقه الکراده بغداد رخ داد که بیش از 200 کشته و زخمی برجای گذاشت. خبر دیگر اینکه بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: طرح نظامی برای آزادسازی موصل آماده شده است.

حامیان مقتدی صدر دست به اعتصاب غذای گروهی زدند

صدها تن از حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به درخواست وی و در اعتراض به گسترش فساد در کشور خود از روز جمعه اعتصاب غذای محدود و نمادین خود را در مساجد و حسینیه های بغداد و دیگر استان ها آغاز کرده و قرار است تا امروز یکشنبه آن را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، حامیان مقتدی صدر چندین ماه است که علیه فساد تظاهرات می کنند. براساس گزارش های سازمان بین المللی شفافیت، عراق یکی از کشورهایی است که آمار فساد در آن بسیار بالاست.