آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۸
سلامت
۱۳
خبر سلامت

نوزادان لاغر در آینده سخت تر ورزش می کنند

مترجم: یاسمین مشرف
منبع: منبع: news-medical. net

وزن پایین هنگام تولد می تواند بر توانایی ورزش کردن فرد در آینده تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد احتمال کمی وجود دارد کودکانی که با وزن پایین متولد شده اند، بتوانند در دوران مدرسه یا در بزرگسالی بخوبی ورزش کنند. تحقیقات قبلی نشان داده بودند داشتن وزن پایین هنگام تولد، بر توانایی انجام تمرینات ورزشی در کودکی تاثیرمی گذارد. مطالعه اخیر، اولین مطالعه ای است که نشان می دهد این وزن پایین با توانایی ورزش کردن در دوران بزرگسالی نیز ارتباط دارد.

محققان دانشگاه کالج لندن با بررسی داده هایی که در طول چند دهه درمورد افرادی که هنگام تولد تا 2/5 کیلوگرم وزن داشته اند به این نتیجه رسیدند نمرات ورزشی این دسته از افراد در 13 سالگی به احتمال زیاد پایین تر از حد متوسط است. این محققان همچنین نتیجه گرفتند در دوران بزرگسالی و در 36 تا 68 سال نیز احتمال کمی وجود دارد افراد با وزن تولد پایین، در تمرینات ورزشی مشارکت داشته باشند. به گفته محققان، با توجه به این که شانس زنده ماندن نوزادان با وزن پایین در مقایسه با گذشته افزایش یافته است، نتایج این مطالعه می تواند تاثیرات مهمی بر سلامت عمومی نسل حاضر و نسل آینده داشته باشد.

محققان دانشگاه کالج لندن می گویند تمرینات ورزشی منظم، فواید زیادی برای سلامت و طول عمر افراد دارد. بنابراین مهم است والدین، معلمان و پزشکان بدانند افرادی که هنگام تولد وزن کمی داشته اند، برای داشتن فعالیت های فیزیکی مداوم باید مورد حمایت و توجه بیشتری قراربگیرند.