آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۸
ایران
۱۵

استاندار کردستان: برای مقابله با حاشیه نشینی درخت بکاریم

جلسه ستاد بازآفرینی با هدف بررسی وضعیت ساخت و سازهای شهری و ارزیابی راه های مقابله با متخلفان این حوزه در استانداری کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سنندج، استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به روند رو به افزایش حاشیه نشینی گفت: در سال های 77 تا 80 سیاستگذاری مناسبی برای مقابله با علل افزایش سکونتگاه های غیررسمی در وزارت مسکن اتخاذ شد که اگر این تصمیم در دولت های بعد لغو نمی شد، شاهد چنین افزایشی نمی بودیم.

عبدالمحمد زاهدی با بیان این که اگر داخل شهر تولید مسکن افزایش پیدا می کرد و سرریز جمعیت درون شهر و ورود مهاجران به صورت غیررسمی اسکان پیدا نمی کردند، به مسکن مهر اشاره کرد و تجدید نظر در پروژه های این طرح را برای ادامه اجرا ضروری دانست.

او با تاکید بر این که امکانات ملی و محلی باید در راستای اجرای طرح بازآفرینی در مناطق حاشیه شهرهای استان و بهره گیری از ظرفیت مردمی مورد استفاده قرار گیرد، توسعه فضای سبز به صورت جنگل کاری را بهترین راهکار برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و تکرار مناطق حاشیه ای مانند نایسر و... دانست و گفت: اگر زمین های خالی درخت کاری شوند دیگر کسی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز نمی کند و مردم مانع از سوءاستفاده سودجویان می شوند.