آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۹
ایران
۱۵

گشایش نمایشگاه صنایع دستی 18 استان کشور در یاسوج

دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و هدایای محلی 18 استان کشور در آیینی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این نمایشگاه در قالب 50 غرفه و با حضور بیش از صد هنرمند صنایع دستی از 18 استان کشور به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان است.

محمود باقری اظهار کرد: ساعت بازدید این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 22 است.

وی افزود: آثار موجود در این نمایشگاه در رشته های حصیربافی، کپوربافی، صدف های دریایی، زیورآلات سنتی، البسه محلی، خاتم کاری، قلم کاری، خراش روی شیشه، سفال، سرامیک و مصنوعات چرمی و چوبی است.

باقری بیان کرد: 18 استان شرکت کننده در این نمایشگاه شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، قم و گیلان است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز نمایشگاه را فرصتی ارزنده برای تبادل فرهنگی مردم و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان های کشور دانست. غلام محمد زارعی گفت: نمایشگاه های سراسری صنایع دستی دارای اهداف فرهنگی و اقتصادی هستند و باید در کنار آنها نیز تلاش شود مردم بتوانند از تجارب و دستاوردهای مهم صنایع دستی و هدایای محلی دیگر نقاط کشور استفاده بهینه کنند.

وی عنوان کرد: باید صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و فعالیت های مربوط به این حوزه بیش از پیش توسعه داده شود زیرا نتایج مطلوبی به دنبال دارد.