آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

شبکه های جدید در راه است

رئیس مرکز تولید و فنی سیما اعلام کرد که مسئولان فنی در تلاشند تا تنظیمات و جانمایی شبکه های جدید برای راه اندازی آماده شود.

مجید شعبانپور، رئیس مرکز تولید و فنی سیما در گفت وگو با مهر درباره تغییرات شبکه ها و اضافه شدن شبکه های جدید به رسانه ملی عنوان کرد: قرار است چند شبکه جدید به شبکه ها اضافه شود که به همین دلیل باید تنظیمات و چیدمان جدیدی روی فرستنده های دیجیتال صورت بگیرد. وی ادامه داد: ما بناچار یا باید کانال های اچ دی را جابه جا کنیم یا تعداد کانال ها را افزایش دهیم که برای کانال های اس دی که قرار است اضافه شوند، جا وجود داشته باشد.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره نحوه تغییرات و این که گفته می شود جانمایی بعضی از شبکه ها جابه جا خواهد شد، توضیح داد: ممکن است مردم کانالی را با شماره 11 دریافت می کرده اند و حالاآن را با شماره دیگری ببینند. هدف اصلی این است که مردم کانال ها را با کیفیت بهتری دریافت کنند. بعضی درباره این تغییرات و جانمایی ها نگرانی دارند در حالی که دوستان ما در معاونت فنی در تلاشند که این تغییرات کوچک ترین لطمه ای به کیفیت دریافت و تنظیمات کانال های فرستنده های دیجیتال وارد نکند. اگر تغییرات تصویری زیاد باشد ما به پهنای باند بیشتری نیازمندیم.

شعبانپور با اشاره به اضافه شدن شبکه های جدید گفت: در حال حاضر ما در تدارک جانمایی شبکه های ایران کالا، شما و امید هستیم تا مخاطبان بتوانند دریافت خوبی از این شبکه ها داشته باشند و ان شاءالله زمانی که رئیس سازمان صداوسیما اعلام کند، این شبکه ها بزودی با چیدمان جدید افتتاح خواهند شد.