آرشیو دوشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۴
جهان
۶

انفجاری مشکوک با 29 زخمی در نیویورک

شامگاه شنبه انفجاری در منطقه چلسی شهر نیویورک اتفاق افتاد که علاوه بر ایجاد فضای ترس، 29 زخمی نیز بر جای گذاشت.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، جی پیتر دونالد، سخنگوی پلیس نیویورک در یک پیام توییتری اعلام کرد که انفجار مذکور در ساعت 20 و30 دقیقه شنبه در خیابان «23 غربی» که شاهراه اصلی با تعداد زیادی رستوران است به وقوع پیوسته است. جزئیاتی درباره میزان خسارات این انفجار هنوز منتشر نشده است اما شماری از زیرگذرهای شهر نیویورک از این حادثه آسیب دیده اند. شاهدان ماجرا می گویند که ماموران اف.بی.آی و مقامات امنیت داخلی به همراه کارشناسان مواد منفجره و سلاح در صحنه حادثه حاضر شده اند.

در این میان گزارش های محلی حاکی از این است که این انفجار در یک ماشین حمل زباله روی داده است. در حالی که بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک اعلام کرده که هنوز شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این انفجار کشف نشده است، اما گفته می شود در پی این انفجار نیروهای آتش نشانی و یگان های ضد تروریستی پلیس نیویورک در محل وقوع حادثه حضور یافتند.

چند ساعت بعد نیز وسیله ظاهرا انفجاری دیگری در نزدیکی محل انفجار نخست منطقه منهتن نیویورک یافت شد. گزارش شده این وسیله به ظاهر یک زودپز بوده که سیم پیچی شده و یک گوشی همراه به آن وصل شده بود. این منبع آگاه گفت که این وسیله در داخل کیسه ای پلاستیکی قرار داشت. پلیس از مردم محل خواسته تا به پنجره های مشرف به خیابان نزدیک نشوند. روز شنبه نیز انفجار یک بمب دست ساز در سیساید پارک نیوجرسی آمریکا موجب لغو مسابقه موتورسواری در اوشن کانتی شد. دفتر دادستانی شهر اوشن کانتی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد در این انفجار به کسی آسیبی نرسید. طبق اعلام سخنگوی این دادستانی، در نزدیکی محل انفجار بسته مشکوک دیگری نیز پیدا شد اما اعلام نشد که حامل مواد منفجره بوده یا خیر. انفجار نیوجرسی نیز در یک سطل زباله رخ داد. تروریست های چچن تبار در 15 آوریل 2013 از دو زودپز بمبگذاری شده برای حمله به تماشاچیان دوی ماراتن شهر بوستون استفاده کردند که در نتیجه دو نفر کشته و بیش از 260 نفر مجروح شدند. واکنش مقامات آمریکایی طی چند سال گذشته به انفجارها و حوادث گسترده تروریستی این گونه بوده که در ابتدا هر ارتباطی در این زمینه را انکار می کنند.