آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۳
جهان
۲۰

خودداری هند از شرکت در نشست آسیایی در پاکستان

با ادامه تنش های لفظی بین هند و پاکستان، دهلی نو اعلام کرد در نشست انجمن همکاری منطقه ای جنوب آسیا (SAARC) در اسلام آباد شرکت نمی کند. این تصمیم پس از جدیدترین هشدار وزیر دفاع پاکستان به هند درباره استفاده از تسلیحات اتمی گرفته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آژانس خبری آناتولی، خواجه آصف در مصاحبه ای با شبکه خبری اکسپرس گفت: پاکستان این تسلیحات اتمی را تنها برای نمایش دادن نمی سازد؛ ما این تسلیحات را برای دفاع از خود می سازیم. اگر نیروهای هند وارد مرزهای ما شوند، پاکستان گزینه دیگری جز استفاده از سلاح اتمی نخواهد داشت. در پی این اظهارات، هند اعلام کرد که در نشست انجمن همکاری منطقه ای جنوب آسیا (SAARC)در اسلام آباد شرکت نمی کندبنگلادش نیز اعلام کرده در حمایت از هند در این نشست شرکت نمی کند. اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز محمد عبدالباسط، کمیسیونر عالی پاکستان در دهلی نو را احضار کرد تا به وی اطلاع دهد دو مرد پاکستانی را که به عبور افراد مسلح از مرز مورد مناقشه کشمیر پیش از حمله یوری کمک کرده بودند، بازداشت کرده است.

تنش ها در روابط هند و پاکستان به عنوان دو کشور قدرتمند اتمی در منطقه جنوب آسیا پس از حمله نظامی به مقر ارتش هند در کشمیر تشدید شد؛ حمله ای که دولت پاکستان هرگونه دخالت در آن را رد کرده است.