آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
صفحه اول
۱

پیشنهاد پلیس فتای ایران به اینترپل:ائتلاف ضد داعش در فضای سایبری تشکیل شود

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا دیروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از پلیس فتا در جمع خبرنگاران درخصوص فعالیت گروهک های تروریستی همچون داعش در فضای مجازی گفت: گزارش هایی از فعالیت داعش در جهان تهیه کرده و در جلسه اینترپل ارائه داده ایم که کشورهای جهان استقبال کردند؛ امروز فعالیت 75 هزار وابسته به داعش در جهان در توییتر، فیسبوک، تلگرام و... انجام می شود که امیدواریم با پیگیری های اینترپل با آنها برخورد شود. این فعالیت ها در جهت جذب عضو، تبلیغ، آموزش و... بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی از پیشنهاد پلیس فتای ایران به پلیس اینترپل برای تشکیل ائتلاف ضدداعش در حوزه فضای سایبری خبر داد و درباره حمله هکری از عربستان به کشور نیز اظهار کرد: این حملات تحت عنوان داعس و نه داعش از دو کشور عربستان و ترکیه انجام شد که ما آی پی ها را به عربستان دادیم اما توجهی نکردند.

سردار هادیانفر در بخشی دیگر از صحبت های خود به ضعف امنیتی سایت های دولتی اشاره کرد و افزود: نوع حمله از نظر هکری ارزشی ندارد، در سایت های ما که نمونه آن مرکز آمار بود، ضعف امنیتی داشتند و هکرها از همین ضعف سوءاستفاده کردند که ما بلافاصله مدیران شرکت ها را دعوت کردیم و به آنها تذکرات لازم را دادیم و پس از آن شاهد کاهش حملات سایبری هستیم و اگر مواردی هم بوده بسیار کم و عمدتا مربوط به سایت های کم فعالیت بوده است.

او به موضوع فیلترینگ اشاره کرد و گفت: در کمیسیون تعیین مصادیق چندبار نظر بر این بود که اینستاگرام فیلتر شود اما موافقت نشد. وی با بیان این که سرورهای اینستاگرام در آمریکا قرار دارد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات تلاش کرد در قالب فیلترینگ هوشمند با این صفحات غیراخلاقی برخورد کند. صفحاتی با موضوعات مختلف را شناسایی کرده ایم و به پلیس امنیت اخلاقی معرفی می کنیم و آنها برخورد می کنند.