آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
سیاسی
۲

سردار جعفری: غفلت از نیروهای انقلابی اشتباه است

فرمانده کل سپاه، غفلت از نیروهای مردمی و انقلابی را اشتباه دانست و گفت: اقتدار و عظمت امروز ملت ایران مرهون مقاومت انقلابی در دفاع مقدس است.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در نخستین همایش سراسری فرماندهان قرارگاه امام حسین(ع) عظمت، استقلال، شکوه و صلابت امروز ملت ایران را مرهون ایستادگی و مقاومت انقلابی بخصوص در دوران طلایی دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: اگر مجاهدت ها، ایستادگی و ایثار دوران جنگ نبود، سرنوشت ملت ایران و کشور نامعلوم بود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: درس مهمی که ملت ایران در دوران دفاع مقدس به ابرقدرت ها و مستکبران جهان داد، این بود که اگر کسی به سرزمین آنها تجاوز کند، براحتی او را رها نخواهند کرد و تا تنبیه کامل متجاوز، آرام نخواهند نشست و البته امنیت امروز کشور مرهون همین ایستادگی و مقاومت است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: در واقع این دفاع مردم پایه بود که سرنوشت جنگ را تغییر داد و این تجربه و درس هیچ گاه نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

وی با اشاره به پیروزی های چند سال اخیر مردم غزه بر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی گفت: اعتماد و تکیه بر نیروی داوطلب مردمی، بزرگ ترین ارتش های تا بن دندان مسلح را هم می شکند، همان طور که حزب الله لبنان و مردم بی دفاع غزه ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی را شکست دادند.

آثار الگوی دفاع مقدس

فرمانده کل سپاه، آثار و پیامدهای الگوی دفاع مقدس در عرصه مقاومت و مقابله امروز دولت و ملت سوریه و عراق را بسیار الهام بخش و معنادار توصیف و تصریح کرد: تکیه بر نیروهای داوطلب مردمی و سازماندهی آنان در قالب نیروهای دفاع وطنی و حشد الشعبی، تحولات شگرفی در صحنه نبرد با تروریست های تکفیری را سبب شد، این همان الگویی بود که با تدبیر امام عزیز(ره) در تشکیل بسیج و به صحنه آمدن نیروهای داوطلب مردمی به عرصه جنگ تحمیلی، سرنوشت دفاع مقدس را نیز برای ما تغییر داد.

وی تاکید کرد: اگر در عراق حشد الشعبی تشکیل نمی شد، معلوم نبود اوضاع عراق در صحنه جنگ تروریست های تکفیری چه می شد.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: اثر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس و پس از آن، امروز در اروپا و آمریکا نیز آشکار شده است.