آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
حوادث
۱۹

تبرئه 2 جوان در پرونده مرد افغان

دو پسر جوان که متهم به قتل مرد افغان بودند، پس از محاکمه در دادگاه جنایی تبرئه شدند.

به گزارش جام جم، تحقیقات در این پرونده از 27 مهر سال 91 و به دنبال قتل مردی افغان در یکی از روستاهای پیشوا آغاز شد. بررسی ها نشان داد، مرد جوان به نام امیر در مسیر خانه هدف ضربه های چاقو قرار گرفته است.

دوست مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در بازجویی ها گفت: با مشاهده پیکر غرق در خون امیر در نزدیکی جاده به کمک او رفته و با پدرش تماس گرفتم. وقتی پدرش آمد، امیر از او خواست که مراقب همسر و فرزندش باشد و بعد جان باخت. او هیچ حرفی از قاتل یا قاتلان نزد. در ادامه تحقیقات مشخص شد، دو جوان ایرانی از چندی قبل با افغان ها دچار اختلاف شده و چند مرد افغان را کتک زده بودند. متهمان دستگیر شده و در بازجویی ها منکر قتل شدند.

یکی از آنها به ماموران گفت: همراه دوستم و برادرم در مسیر خانه بودیم که چند مرد افغان به بهانه این که برادرم مزاحم زنی افغان شده، با او درگیر شده و برادرم را بشدت کتک زده و رفتند. از آن زمان تصمیم به انتقام از افغان ها گرفتیم و با آنها درگیر می شدیم، حتی دست یکی از آنها را شکستیم، اما مرتکب قتل نشدیم.

پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان دیروز پای میز محاکمه قرار گرفتند. در این جلسه متهمان ادعاهای قبلی خود را تکرار کردند. با توجه به این که هیچ مدرکی علیه آنها نبود، قضات دادگاه رای به تبرئه آنها دادند و قرار است دیه مقتول از بیت المال پرداخت شود.