آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
حوادث
۱۹

میمون بازیگوش، شهر را به هم ریخت

دو قلاده میمون در سراوان به شهروندان حمله کرده و آنها را زخمی کردند.

به گزارش جام جم، این حیوانات داخل بوستانی در سراوان نگهداری می شدند که از داخل قفس خود گریخته و وارد مناطقی از شهر شدند. بهرانی، مدیر یکی از مدارس دوره پیش دبستانی سراوان دراین باره گفت: یک قلاده از میمون ها وارد مدرسه شد و سعی کردیم دانش آموزان را با بردن به داخل یکی از کلاس ها از گزند این حیوان در امان نگه داریم، اما یکی از دانش آموزان مورد حمله میمون قرار گرفت و زخمی شد. ماموران محیط زیست در تلاشی 30 ساعته موفق به زنده گیری یکی از میمون ها شدند، اما میمون دوم که با رفتار وحشیانه قابل مهار نبود به ضرب گلوله از پا درآمد.

موسی دهقان نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان دراین باره به مهر گفت: یکی از میمون ها به چهار دانش آموز در چهار نقطه مختلف حمله کرده بود که با تلاش حدود یک شبانه روز توانستیم این میمون را زنده گیری کنیم.

میمون دوم به مردم حمله می کرد و به هیچ کس اجازه نزدیک شدن نمی داد و وحشی شده بود. دیروز دوباره به یک دوچرخه سوار که می خواست در آن مسیر تردد کند حمله کرد و فرد یادشده هم اکنون در بیمارستان بستری است. دیگر راهی جز هدف گرفتن حیوان باقی نماند. ما هم احتمال دادیم بیماری ای مثل هاری داشته باشد و باتوجه به این که یک گونه غیربومی هم بود ناچار شدیم آن را با تیر از پا در بیاوریم.