آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
فوتبال ایران
۱۱

سرمربی تیم ملی نوجوانان: بچه های من کار بزرگی انجام دادند

دوباره در ماراتن پنالتی ها تیم ملی نوجوانان مقابل عراق شکست خورد. هرچند این اتفاق خیلی تلخ بود اما برای نوجوانان ایران تجربه بزرگی است که در آینده به دردشان می خورد. با همه این تفاسیر نباید از کار بزرگی که عباس چمنیان و تیمش انجام دادند غافل شد که توانسته نوجوانان ایران را به سکوی دوم آسیا و بالاتر از مدعیان این قاره کهن برساند.

چمنیان در بدو ورود به تهران و در جمع خبرنگاران درباره این اتفاق حرف زد و گفت: «برای حضور در این بازی ها هدفی داشتم. در این سه ماه ماموریت من این بود که بچه های نوجوانان در شان نام ایران باشند. خدا را شکر که اتفاقات خوبی رقم خورد و ما توانستیم سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کنیم.»

او این را گفت و ادامه داد: «ما عربستانی را بردیم که انصافا تیم خوبی داشتند. همین طور امارات یکی از تیم های خوب این جام بود. می خواهم بگویم بچه های ما چیزی کم نگذاشتند و نهایت تلاششان را کردند تا اتفاقی خوب را برای ایران رقم بزنند. بچه های ما پیشرفت کرده اند و دارند در مسیری گام بر می دارند که کمک بزرگی به آینده فوتبال ایران می کند.»

چمنیان با بیان این که اگر توجه بیشتری به نوجوانان شود آنها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند، ادامه داد: «بعد از دو، سه نتیجه خوبی که تیم ملی نوجوانان گرفت، نگاه جامعه به این تیم با احترام شد. فکر می کنم همه جامعه ما نگاهشان باید با احترام باشد. اگر این توجه بیشتر شود و احساس توجه کنند بدون شک همه چیز تغییر می کند. بدون تردید ما آینده فوتبالمان را باید در چهره این نوجوانان ببینیم. اگر این اتفاق بیفتد، فوتبالمان چه در سطح ملی و چه باشگاهی، بزودی بازیکنان باکیفیتی تحویل تیم ملی بزرگسالان و باشگاهی خواهد داد.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان از بازی با عراق گفت و ادامه داد: «این تیم برای ما قابل احترام بود. بچه های ما هم تلاش خودشان را کردند. درباره تیم عراق زیاد حرف نمی زنم اما آنها شرایط فیزیکی خیلی خوبی داشتند و همین قدر که بازیکنان توانستند در مقابل عراق روح شکست ناپذیریشان را حفظ کنند و بازی را واگذار نکنند ایده آل است. ضربات پنالتی هم که دیگر تکلیفش مشخص است و بخت و اقبال در آن خیلی دخیل است. با این حال باید بگویم بچه های من کار بزرگی انجام دادند.»