آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۰
جهان
۲۰
امریکا

وعده اعلام برنامه 100 روز نخست کاری <ترامپ>

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا روز گذشته طرح 100 روز نخست کاری خود را در صورت ورود به کاخ سفید، در گتیسبرگ ایالت پنسیلوانیای امریکا، مکانی که «آبراهام لینکلن» در آن نطق معروف به «نطق گتیسبرگ» را ایراد کرد، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی ان ان، یکی از مشاوران ارشد ترامپ درباره این نطق 10 موردی گفت: ترامپ با ایراد نطق خود در گتیسبرگ تلاش دارد توجه ها را به اهمیت نقش لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهوری امریکا و نخستین رئیس جمهوری از حزب جمهوریخواه در تاریخ این کشور، در اتحاد کشور در آن زمان جلب کند. از سوی دیگر نتایج تازه ترین نظرسنجی ایپسوس - رویترز که از 14 تا 20 اکتبر انجام شد، در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان می دهد، دونالد ترامپ با آنکه متهم است به برخی زنان در گذشته تعرض کرده و از اظهارات او در مورد متقلبانه دانستن انتخابات انتقاد شده، توانست چهار درصد فاصله خود با کلینتون را کاهش دهد. بر مبنای این نظر سنجی کلینتون 44 درصد و ترامپ 40 درصد از آرای رای دهندگان را به خود اختصاص دادند.

خبر دیگری از خبرگزاری فرانسه حاکی از آن است در حالی که مسکو به تلاش برای تضعیف انتخابات ریاست جمهوری امریکا از طریق حملات سایبری به اهداف سیاسی متهم است و ناظران آن گلایه دارند که امریکا به آنها مجوز رسمی نمی دهد، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت هیچگونه سیاستی در راستای ممنوعیت ورود برای ناظران روس وجود ندارد اما از سوی دیگر، مقامات انتخاباتی ایالت اوکلاهمای امریکا از مخالفت با درخواست کنسولگری روسیه در هیوستون خبر دادند و اعلام کردند هیات های خارجی اجازه حضور در مکان های رای گیری را در این ایالت ندارند. دیروز همچنین هیلاری از دریافت پاکت نامه ای حاوی پودری سفید خبر داد. ساعتی بعد اعلام شد این پودر خطرناک نبوده است. این در شرایطی است که موضوع آشکار شدن تعرض ترامپ به زنان در یک فایل صوتی، به میزان چشمگیری در جلب رای مردم بویژه زنان نسبت به او تاثیر منفی گذاشته بود.