آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۰
جهان
۲۰

<کری> به حمایت «حریری» از «عون» خوشبین نیستم

در شرایطی که «سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل لبنان اعتراف کرد همه گزینه ها و ابتکارهایش در دو سال گذشته برای انتخاب رئیس جمهوری شکست خورده و چاره ای جز حمایت از ژنرال «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان نداشته است، «جان کری» وزیر امور خارجه امریکا گفت که نسبت به نتیجه این حمایت خوشبین نیست. این در حالی است که هم حزبی های حریری هم نسبت به این تصمیم واکنش منفی نشان داده اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، همزمان با اظهار نظر جان کری، انتظار می رود «الیزابت ریچارد» سفیر امریکا در لبنان نیز تلاش های دیپلماتیک خود در خصوص پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان را افزایش دهد و در همین چارچوب خواستار ملاقات با «سعد حریری» شده است. این در حالی است که 9 روز مانده به چهل و ششمین نشست پارلمان برای انتخابات رئیس جمهوری جدید کشور اختلاف نظرها در اردوگاه «سعد حریری» (همپیمان و حامی جدید ژنرال عون) رو به گسترش است. تعداد مخالفان تصمیم حریری به چهار یا پنج نماینده محدود نمی شود و سرعت افزایش آن زیاد است؛ به طوری که برخی از انداختن برگه های سفید در روز انتخابات سخن می گویند و برخی هم با صراحت تاکید کرده اند که علیه تصمیم و گزینه حریری اقدام خواهند کرد.

فواد سنیوره رئیس فراکسیون المستقبل رایزنی های خود را برای جلوگیری از انتخاب ژنرال عون آغاز کرده است. اشرف ریفی و نجیب میقاتی هم از دیگر مخالفان تصمیم حریری هستند. این روزنامه برخلاف پیش بینی خود تاکید کرد که بیشتر مقامات سیاسی از گروه های مختلف سیاسی معتقدند که انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری قطعی شده و سعد حریری بدون دستور پادشاهی سعودی از نامزدی ژنرال حمایت نکرده است.